غنی-افغانستان-را-به-زون-های-اقتصادی-تقسیم-می-کنیم

رییس جمهور غنی می گوید که ما می خواهیم افغانستان را به زون های اقتصادی تقسیم کنیم و با این کار اتاق صنایع و معادن نقش کلیدی در رشد اقتصادی خواهند داشت.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام دیروز با هیات رهبری و نمایندگان اتاق صنایع و معادن دیدار کرد.

اجمل احمدی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این دیدار گفت که انتخابات هیات مدیرۀ صنایع و معادن تکمیل شد که در آن ۲۱ عضو جدید هیات مدیره و ۷۸ عضو بورد ولایتی انتخاب شدند.

وی در مورد اصول و اهمیت سکتور صنعت صحبت کرد و خاطرنشان نمود که هدف از انتخاب هیات مدیره و اعضای بورد ولایتی اتاق معدن و صنعت این است تا زمینه های رشد بیشتر اقتصادی کشور را فراهم سازیم.

در همین حال، شیرباز کمین زاده رئیس اتاق صنایع و معادن از توجه رئیس جمهور به رشد صنعت و تجارت تشکر کرده، گفت: از سهولت ها و اصلاحاتی که وزارت صنعت و تجارت فراهم کرده است، راضی هستیم.

رئیس جمهور غنی برگزاری شفاف و موفقانۀ انتخابات اتاق صنایع و معادن را تبریک گفت و افزود که اتاق صنایع و معادن شریک اساسی دولت است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مشکلات فراراه تاجران و صنعت کاران حل خواهد شد، افزود که بدون سهمگیری و مشارکت فعالانه شما افغانستان به خودکفایی و اتکاء به خود نمی رسد.

آقای غنی گفت که ما می خواهیم افغانستان را به زون های اقتصادی تقسیم کنیم و با این کار اتاق صنایع و معادن نقش کلیدی در رشد اقتصادی خواهند داشت.

اشرف غنی از نیروهای امنیتی و دفاعی بخاطر اینکه معادن لاجورد افغانستان به گونه کامل در اختیار دولت قرار گرفته است، تشکر کرد و از صنعت کاران خواست تا معیار و کیفیت صادرات را تشخیص و تطبیق نمایند.

غنی در اخیر سخنانش، گفت که پنجاه در صد آهن را خود ما تولید می کنیم و در واردات آهن به کشور کاهش بعمل آمده است.

غنی: افغانستان را به زون های اقتصادی تقسیم می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد