غنی-امروز-به-اهداف-خود-نزدیک-شده-ایم

رییس جمهور غنی در دیدار با هیات کانگرس ایالات متحدۀ امریکا گفت که همکاری مشترک در راستای مبارزه با تروریزم و استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، ماحول مثبت را به وجود آورده است و امروز نسبت به هر زمان دیگر به اهداف خود نزدیک شده ایم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور قبل از ظهر امروز با هیات کانگرس ایالات متحدۀ امریکا تحت ریاست خانم نانسی پلوسی دیدار کردند.

رییس جمهور غنی افزود که همکاری مشترک در راستای مبارزه با تروریزم و استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، ماحول مثبت را به وجود آورده است و امروز نسبت به هر زمان دیگر به اهداف خود نزدیک شده ایم.

وی خاطرنشان کرد که بدون نظام مردم‌سالار، نظام دیگری در افغانستان نتیجه نمی دهد و مردم نیز خواهان آن بوده و از آن حمایت می کنند. وی افزود که حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات ولسی جرگه، شوراهای ولسوالی ها و ریاست جمهوری می باشد.

در این دیدار داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی از همکاری ایالات متحدۀ امریکا با افغانستان در عرصه های مختلف، ستایش کرد و آن را در راستای سرکوب دشمن مشترک و رسیدن به اهداف، مفید خواند.

در مقابل خانم نانسی پلوسی، رئیس هیات کانگرس ایالات متحدۀ امریکا، از رئیس جمهور بخاطر اینکه وی و هیات همراه اش را به حضور پذیرفت، تشکر کرده، گفت که دستآوردها و پیشرفت های سه سالۀ حکومت افغانستان مملو از امید بوده و با تطبیق برنامه های حکومت، صلح و ثبات در افغانستان تامین خواهد شد.

خانم پلوسی گفت که کشورش در راستای همکاری و مبارزه دوامدار برضد تروریزم متعهد است و منحیث متحد استراتیژیک در کنار افغانستان باقی خواهد ماند.

در این دیدار هر دو جانب در مورد پروسه صلح، حضور فعال زنان در بخش های مختلف، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، نقش سکتور خصوصی، صادرات و واردات، ترانزیت، همکاری های منطقوی، تطبیق پروژه های بزرگ منطقوی، انتخابات و مبارزه علیه فساد و مواد مخدر نیز بحث و تبادل نظر کردند.

غنی: امروز به اهداف خود نزدیک شده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد