غنی-امریکا-زمینۀ-تغییرات-مثبت-را-فراهم-نموده-است

رییس جمهور غنی ابراز امیدواری نمود که ایالات متحدۀ امریکا زمینۀ تغییرات مثبت را برای افغانستان، جنوب آسیا و منطقه فراهم نموده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، جوزف ووتل قوماندان قوماندانی مرکزی نیروهای ایالات متحدۀ امریکا را در ارگ به‌حضور پذیرفت.

در این دیدار دوجانب پیرامون تأمین امنیت انتخابات، مذاکرات صلح بین‌الافغانی، تجهیز و تقویت بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی و مبارزۀ مشترک با تروریزم بحث و تبادل نظر نمودند و همچنان استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا را برای افغانستان و جنوب آسیا موفق خواندند.

جنرال ووتل، اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی و نیز دستاوردهای حکومت افغانستان را مورد ستایش قرارداده برای دوام اصلاحات اظهار امیدواری کرد. وی ضمن حمایت از برنامه‌های حکومت، اطمینان‌داد که دولت ایالات متحدۀ امریکا به‌عنوان متحد استراتیژیک جهانی، در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهورغنی از همکاری‌های ایالات متحدۀ امریکا در عرصه‌های مختلف با افغانستان و نیز حمایت‌های جنرال ووتل قدردانی‌کرده، اضافه نمود که ایالات متحدۀ امریکا زمینۀ تغییرات مثبت را برای افغانستان، جنوب آسیا و منطقه فراهم نموده است و ابراز امیدواری نمود که کشورهای منطقه نیز در تطبیق استراتیژی مذکور و روند صلح نقش مثبت شانرا ادا نمایند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که حکومت افغانستان ضمن دستاوردهای عمده در بخش‌های مختلف، در خصوص تأمین صلح، اجماع ملی، منطقه‌یی، بین‌المللی و کشورهای اسلامی را فراهم کرده است و زمینه برای تأمین صلح نسبت به هرزمان دیگر برابر شده است، زیرا آتش‌بس نشان‌داد که مردم و طالبان افغان از جنگ خسته‌اند و خواستار صلح باعزت و پایدار می‌باشند.

غنی: امریکا زمینۀ تغییرات مثبت را فراهم نموده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد