غنی-امریکا-شریک-کلیدی-افغانستان-است

رییس جمهور غنی در تماس تلفنی با معاون دونالد ترامپ، آمریکا را یکی از شرکایی کلیدی حکومت و مردم افغانستان خواند و از همکاری‌های آن کشور در بخش‌های مختلف طی سال‌های متمادی، تشکر کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحدۀ امریکا شام روز گذشته از طریق تماس تلیفونی روی موضوعات مورد علاقه صحبت کردند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی درخصوص برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها گفت که حکومت دراین راستا تعهد لازم دارد و این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

آقای غنی از کمک و همکاری‌های آن کشور در بخش‌های مختلف طی سال‌های متمادی با افغانستان تشکر کرده و ایالات متحدۀ را یکی از شرکایی کلیدی حکومت و مردم افغانستان خواند.

در مقابل، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحدۀ امریکا مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم آن کشور را عنوانی مردم و دولت افغانستان بخاطر رویدادهای تروریستی اخیر کشور ابرازداشت.

وی از تلاش‌ها و تعهدات رئیس‌جمهورغنی و رهبری حکومت افغانستان در راستای حکومت‌داری خوب، آوردن اصلاحات، مبارزه با تروریزم و فساد، برگزاری انتخابات و تأمین صلح و ثبات قدردانی نمود.

مایک پنس گفت که کشورش آماده‌است تا افغانستان را هم‌چنان در برگزاری انتخابات آینده و تمام عرصه‌ها کمک و همکاری همه‌جانبه نماید. وی اطمینان داد که دولت و مردم ایالات متحدۀ امریکا در کنار مردم و دولت افغانستان تا رسیدن این کشور به صلح و ثبات پایدار باقی خواهد ماند و همکاری‌های خود با این کشور را تقویت می‌بخشد.

غنی: امریکا شریک کلیدی افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد