غنی-امیدواریم-در-سال-جدید-به-حل-مشکلات-بنیادی-دست-یابیم

رییس جمهور غنی در نخستین جلسۀ کابینۀ سال ۱۳۹۹ گفت: امید است سال جدید سالی باشد که با قوت ملت و صلابت دولت جمهوری اسلامی افغانستان، دولت و ملت به حل مشکلات بنیادی دست یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام دیروز شنبه(2، حمل) در نخستین جلسۀ کابینۀ سال ۱۳۹۹ گفت که امید است با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا، چالش های ملی و منطقوی حل گردد و سال جدید سالی باشد که با قوت ملت و صلابت دولت جمهوری اسلامی افغانستان، دولت و ملت به حل مشکلات بنیادی دست یابد.

به همین ترتیب، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری سال نو را به تمام هموطنان تبریک گفت و افزود که پیام عمده و اساسی سیاسی تیم ما در اولین جلسۀ کابینه سال ۱۳۹۹، همانا اهداف استراتیژیک مشترک و بزرگ ملی، همسویی و هم نظری در ساختار تعریف شده و مبتنی بر قانون اساسی بوده، در زعامت و رهبری مبتنی بر همسویی که مشخصه این تیم است، آغوش حکومت برای زمینه سازی و جذب افراد و اشخاص متعهد و متخصص از تمام مردم کشور و جناح های سیاسی، باز می باشد تا همه در مدیریت قدرت جهت تأمین منافع ملی سهیم باشند.

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری ضمن تبریکی سال نو، آرزوی رفاه، امنیت، صلح، اصلاحات و تقویه همبستگی ملی را نمود.

سپس محمد یوسف غضنفر منحیث نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، ضمن تبریکی سال نو و انتخاب اعضای رهبری تیم، از اقدامات خویش در زمینۀ کنترول قیمت مواد اولیه در بازارها یادآوری کرد و بر تداوم همکاری و کار با سکتور خصوصی به ویژه نقش سکتور متذکره در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تاکید ورزید.

معاون دوم ریاست جمهوری گزارش کارکرد ها، فیصله ها و اقدامات کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به جلسه ارائه کرد.

کابینه، مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور سیاسی و مشاور ریاست جمهوری در امور صحی را موظف نمود تا پلان عمل ملی وزارت صحت عامه را با در نظرداشت ترتیب پلان برای مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا، وسایل قابل دسترس و امکانات موجود مورد بررسی قرار داده و بعد از تائید مقام عالی ریاست جمهوری غرض تطبیق به وزارت صحت عامه ارسال نمایند.

این درحالی است که بنابر آمار وزارت امور داخله، در سال ۱۳۹۸ خورشیدی دست کم ۵۶۰۰ غیرنظامی جان باخته و نزدیک به ۳۰۰۰ فرد ملکی دگر زخمی شده اند.

غنی: امیدواریم در سال جدید به حل مشکلات بنیادی دست یابیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد