غنی-اکادمی-پولیس-به-نام-جنرال-رازق-مسمی-می-شود

رییس جمهور غنی، جنرال عبدالرازق را یکی از اعضای دلیر و راستین نیروهای امنیتی کشور خواند و گفت که اکادمی پولیس افغانستان به نام او مسمی می گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز جمعه (26، میزان) در اولین مراسم سالگرد شهادت سترجنرال عبدالرازق، فرمانده سابق امنیۀ ولایت کندهار، در تالار لویه جرگۀ گفت که سترجنرال عبدالرازق یک جنرال وطندوست و نزد همه مردم عزیز بود. تمام افغان ها، زنان، مردان، جوانان و موسفیدان، همه او را سرباز واقعی وطن می پندارند.

رئیس جمهور غنی گفت: "بخاطر قدردانی از فداکاری های شهید سترجنرال عبدالرازق و بخاطر زنده نگهداشتن قهرمانی های او، اکادمی پولیس افغانستان به نام شهید سترجنرال عبدالرازق مسمی می گردد."

وی تصریح کرد که شهادت جنرال عبدالرازق نشان داد که با وجود دسایس بیگانه گان، مردم افغانستان هنوز هم با یک صدا در حمایت از کشور و سربازان دلیر وحدت خویش را حفظ کرده اند.

آقای غنی ضمن ستایش از قهرمانی ها و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که خون شهدای امنیتی و دفاعی ما به هدر نرفته، قربانی های این ها سبب شد که ما از یک آزمون بزرگ مردم سالاری به سربلندی تمام فایق آیم. با وجود تهدیدات، نگرانی ها و توطئه ها در برابر مردم سالاری و نظام جمهوری ما، نیرو های امنیتی و دفاعی توانستند امنیت انتخابات ریاست جمهوری را به گونه بهتر تامین کنند.

اشرف غنی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی دلیر ما امسال، چهار موج حملات بزرگ دشمن را درهم کوبیده و ناکام ساختند. زیرا آنان پاسداران قانون اساسی، ارزش های ملی و استقلال کشور هستند.

رئیس جمهور گفت که مردم افغانستان، با وجود تهدیدات مستقیم گروه طالبان و فضای نامطمین سیاسی در انتخابات ۶ میزان اشتراک کرده اراده قوی شان را برای دوام نظام جمهوری و رسیدن به یک صلح با معنی به نمایش گذاشتند.

غنی گفت که مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت اند و به تمام تلاش ها، به هدف رسیدن به صلح متعهد است.

وی تصریح کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در نتیجه تلاش های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل ساخت. مردم نسبت به هر زمان دیگر ارزش قطع جنگ و آمدن یک صلح پایدار را بیشتر احساس کرده اند.

رئیس جمهور غنی با تاکید گفت که دولت افغانستان به عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده صلح، به فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح احترام قایل است و تعقیب راهکار پیشنهاد شده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان، مسئولیت خود می داند.

رئیس جمهور گفت که صلح مهمترین خواست ملت افغانستان است و بنیادی ترین مسئولیت حکومت است، حکومت افغانستان درچارچوب ارزش های ملی، منافع ملی و مصالح علیای کشوربا عقلانیت تمام و مبتنی برخواست ملت بخصوص مطالبات جرگه مشورتی صلح؛ این روند ملی را به پیش خواهد برد.

غنی: اکادمی پولیس به نام جنرال رازق مسمی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد