غنی-اگر-صالح-شانه-خالی-کرد،-خودم-اقدام-می‌کنم

رییس جمهور غنی وعده سپرد که اگر روزی امرالله صالح از جلسه شش و نیم صبح شانه خالی کرد، من خودم آن‌را ادامه خواهم داد؛ زیرا این فرهنگ نباید انقطاع داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز یک‌شنبه(۵، دلو) با اشتراک در جلسه شش و نیم صبح گفت که از دید استراتیژیک، دست‌آورد‌ها و روش این جلسات باید غیر قابل برگشت باشد و لایه های محافظتی برای بقای آن ایجاد گردد. 

غنی گفت که‌ از نظر من، جلسات شش و نیم هیچگاهی متوقف نخواهد شد؛ اگر روزی امرالله صالح از آن شانه خالی کرد، من خودم آنرا ادامه خواهم داد؛ زیرا این فرهنگ نباید انقطاع داشته باشد. 
رییس جمهور غنی وعده سپرد که‌ طی یک امریه خاص و بزودی، این فرهنگ و تدویر جلسات شش و نیم را برای تمام ولایات شامل میثاق امنیتی و در مرحله بعدی به تمام ادارات افغانستان الزامی می سازم. مسوده این امریه را شما ترتیب بدهید. 
وی تصریح نمود که هر کار نتیجه محور را می پسندم؛ زیرا مشکل هیچگاهی در نبود امکانات نیست و نبوده بلکه مدیریت امکانات مادی و انسانی همیشه معضل بزرگ افغانستان بوده است.  از اینکه جلسات شش ونیم توانسته است در چوکات قانون ترس مشروع در صف قانون شکن ها ایجاد کند خوشحالم. اما باید واضح باشد که قانون طبقه را نمی شناسد و باید بالای همه تطبیق گردد. 
غنی افزود که قرارداد ما با جامعه جهانی در کانفرانس ژنیوا نتیجه محور و مشروط است. ما تجمل گذشته را که پول بدون شرط در اختیار افغانستان قرار میگرفت دیگر با خود نداریم. اداراتی که تحرک ایجاد کرده نمیتوانند یعنی بقای رهبری در کرسی‌ها کوتاه و پایان می یابد. 
اشرف غنی همچنان  از پیشرفت در امنیت ملی کابل قدردانی نموده و گفت که این پیشرفت بسنده نیست و دید بزرگ و استراتیژیک ریاست امنیت ملی کابل باید ترتیب گردد. انجام کار های تاکتیکی بسیار مهم و حیاتی است اما ما میخواهیم پایتخت امن ترین محل باشد. 
به باور غنی؛ جنگ امروز دشمن در برابر دولت نه بلکه در برابر تمام ارزشها و آزادی هایی است که جمهوریت به ملت فراهم ساخته است. بنابرین بسیج مردم بخاطر دفاع از ارزشها و ادای حق شهروندی مهم است. 

وی خطاب به شهروندان گفت که پایتخت نشینان باید مسوولیت خود را بصورت تعریف شده در تامین امنیت و نظم در کابل ادا سازند . همچنان جلسه شش و نیم صلاحیت‌های خاص دارد تا بخاطر بهبود وضعیت از من تقاضای منابع نماید و من غور اساسی خواهم نمود. 

این درحالی است که روز گذشته، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری خطاب به کابل نشینان گفت که رانندگان موتر های شان را چک نمایند و مسافرین متوجه شخص کنار خود باشند تا طالبان داعشی چیزی را جابجا نکنند.

غنی: اگر صالح شانه خالی کرد، خودم اقدام می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد