غنی-اگر-طالبان-صلح-نکنند،-مبارزه-ما-ادامه-دارد

رییس جمهور غنی از ادامه همکاری واشنگتن با کابل خبر داده و می‌گوید که اگر طالبان صلح نکنند، مردم افغانستان در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پُست گفته که «امریکا از افغانستان روی نگردانده است و همکاری واشنگتن با کابل ادامه دارد.»

آقای غنی در صحبت‌هایش که ناوقت یک‌شنبه (۲ جوزا) در صفحه رسمی ارگ ریاست جمهوری نشر شد، تصریح نموده که اگر طالبان صلح نکنند، نه تنها نیروهای امنیتی بلکه مردم افغانستان نیز در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

وی افزوده است که طالبان خشونت را در همه جا تشدید کرده اند و هر روز افراد ملکی را می‌کشند. زیرا آنها خارج از فضای نورمال یک خانواده و در نبود زنان بزرگ شده اند. بنابراین، زنان یک تهدید برای شان تفسیر شده است.

در بخشی از این مصاحبه رئیس جمهور غنی احتمال آن را رد نکرده که اگر وضعیت در افغانستان از کنترول خارج شود، امنیت داخلی امریکا هم با خطر مواجه خواهد شد.

اشرف غنی همچنان در مورد پاکستان گفته است که ایالات متحده نقش مهمی در ترغیب پاکستان برای کشاندن طالبان به میز مذاکره دارد.

رییس جمهور غنی تصریح نموده که توپ در میدان طالبان است، به خاطر که حکومت و مردم افغانستان برای صلح عادلانه و پایدار آماده هستند.

این درحالی است که دیوید پتریوس، فرمانده‌ی پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان و عراق روز شنبه (یک جوزا) در مصاحبه‌ای به صدای امریکا، گفت: گروه طالبان به خواسته‌هایش دست یافته و دیگر تمایلی به ادامه‌ی گفت‌وگوها ندارد.

از سوی هم، جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان پس از آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ولایت های مختلف کشور شدت گرفته است.

غنی: اگر طالبان صلح نکنند، مبارزه ما ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد