غنی-ایجاد-سکتگی-در-روند-برگزاری-انتخابات-قابل-قبول-نیست

رییس جمهور غنی در مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی تاکید داشت که هیچ خدشه در روندهای انتخاباتی قابل قبول نیست؛ زیرا سرنوشت ملت به اعمال قانونی اعضای دو کمیسیون بستگی دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز دو شنبه(13، حوت) در مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی گفت که مشکلات در روند برگزاری انتخابات باعث شد هم قانون انتخابات تعدیل شود و هم اعضای قبلی کمیسیون‌ها بر کنار شوند.

آقای غنی خطاب به اعضای جدید دو کمیسیون گفت: "شما مورد تایید همه احزاب، نامزدان، و نهادهای ناظر انتخاباتی هستید. حالا این اتهام‌ها از بین رفت که گفته می‌شد کمیسیون ها مربوط به حکومت است."

بر اساس قانون جدید انتخابات تمامی تخطی‌های انتخاباتی و نواقصات اعضای کمیسیون‌ها از سوی دادگاه عالی بررسی می‌شود.

رییس جمهور بیان داشت، اعضای دو کمیسیون باید میکانیزم مشخص برای انجام کارهای انتخاباتی درست کرده و با وضع اصول واضح، اعتماد کامل ملت بر روند انتخابات را به وجود آورند.

آقای غنی بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و ولسوالی، تاکید کرد که اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی باید بزود ترین فرصت نتایج انتخابات پارلمانی را نیز اعلام کنند.

اشرف غنی به اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی گفت که تاریخ انتخابات آینده تعیین شده و حکومت تعهد می‌سپارد که تمام منابع ضروری را در اختیار کمیسیون‌ها قرار دهد.

آقای غنی تاکید کرد که هرنوع خدشه در روندهای انتخاباتی قابل قبول نیست؛ چون سرنوشت ملت به اعمال قانونی اعضای دو کمیسیون بستگی دارد.

این درحالی است که براساس رییس جمهور غنی، سید عصمت‌الله مل، مولانا محمد عبدالله، اورنگ زیب، محمد حنیف دانشیار، مسافر قوقندی، حوا علم نورستانی، رحیمه ظریفی به حیث اعضای جدید کمیسیون انتخابات و حبیب‌الرحمان ننگ به حیث رییس دبیرخانه این کمیسیون معرفی شده اند.

محمدقاسم الیاسی، زهره بیان شینواری، مولوی دین محمد عظیمی، محمد یونس طغرا، سید قطب الدین رویدار نیز به عنوان اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی و چمن شاه اعتمادی نیز به حیث رییس دبیرخانه این کمیسیون معرفی شده اند.

غنی: ایجاد سکتگی در روند برگزاری انتخابات قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد