غنی-بزرگترین-متقلب-در-تاریخ-افغانستان-است

عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت که رییس جمهور غنی با گرفتن تذکره برقی و تحمیل هویت یک قوم بالای سایر اقوام، نشان داد که بزرگترین متقلب در طول تاریخ افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، روز پنجشنبه( 13 – ثور) درکابل، طی نشست خبری گفت: محمد اشرف غنی با اخذ تذکره برقی و تحمیل هویت یک قوم بالای اقوام دیگر، نشان داد که بزرگترین متخلف و متقلب در تاریخ افغانستان است.

آقای پدرام افزود، آغاز توزیع تذکره های الکترونیکی و گرفتن آن ازسوی غنی، خلاف قانون اساسی و نا مشروع می باشد.

وی علاوه نمود، غنی هیچگاه به اراده مردم احترام و ارزش قایل نشده و با این اقدام شان بصورت مستقیم با مردم اعلام جنگ نمود.

او گفت، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز طی نشست امروزی شان در پیوند به گرفتن تذکره آقای غنی، اظهار داشته است که رئیس جمهور بدون مشوره ریاست اجرائیه تذکره الکترونیکی گرفته است که این اقدام شان، نا مشروع و تحمیل هویت یک قوم بالای اقوام دیگر در افغانستان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت، حزب کنگره ملی افغانستان از موضع گیری عبدالله عبدالله، سپاس گذاری نموده و استقبال می نماید.

پدرام بیان داشت، تذکره گرفتن آقای غنی خلاف قانون اساسی، قانون ثبت احوال نفوس و مصوبه شورای ملی می باشد، این اقدام، به اساس فرمان و سلیقه شخصی خود وی صورت گرفته است.

رهبر حزب کنگره ملی اظهار می دارد که اگر روند به این صورت ادامه یابد، کنگره ملی برای ایجاد اصلاحات و تغیرساختار، از روش های مدنی که در قانون اساسی تسجیل شده است، کار خواهد گرفت.

او می گوید که برای غنی هیچ خواستی اهمیت ندارد و پاسخ گو نیست، رئیس جمهور اگر به این روش قهری و نامشروع شان ادامه بدهد، کنگره ملی با بسیج مردمی، بالاتر از روش های مدنی حتی از ابزار قهری کار خواهد گرفت.

پدرام خاطر نشان ساخت،  آقای غنی برای ازبین بردن فساد، کاهش فقر و بیکاری، باید در گام نخست، بازار کار و مافیایی اقتصادی را کنترل می کردند، خود شان دست به فساد نمیزد و قرار دادهای کلان را به همسر و باداران شان نمی داد.

وی تصریح داشت، غنی را خارجی ها حمایت می نماید، اگر حمایت خارجی ها را نداشته باشد، با این رویکرد نا مشروع شان در راس حکومت یک روز را هم ادامه داده نمی تواند.

رهبر حزب کنگره ملی هشدار می دهد که پس از این، برای تغییر نام افغانستان به خراسان، مردم را بسیج کرده علیه روش قهری غنی، از هر نوع ابزاری که لازم باشد، اقدام خواهند کرد.

وی تاکید دارد که یکی از اولویت کاری کنگره ملی، تغیر نام دولت افغانستان به خراسان، مقاومت در برابر زور گویی غنی و حامیان آن و بسیج کردن مردم علیه قوه قهریه آن خواهد بود.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوی کشور با اخذ نخستین شناسنامه الکترونیکی روند توزیع این شناسنامه‌ها را آغاز کرد؛ اما این کار با شدید ترین انتقاد از سوی شماری از نمایندگان مردم و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی مواجه شد.

غنی بزرگترین متقلب در تاریخ افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد