غنی-به-ارگان‌های-امنیتی-هدایت-داد-تا-آمادگی-بگیرند

رییس جمهور غنی در جلسه کابینه، جهت احضارات و آمادگی ها برای دفع و طرد حملات دشمن، به ارگان های امنیتی و دفاعی کشور، هدایات لازم داد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسه کابینه که عصر دیروز چهار شنبه(25، سرطان) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار گردید، جهت احضارات و آمادگی ها برای دفع و طرد حملات دشمن، به ارگان های امنیتی و دفاعی کشور، هدایات لازم داد.

رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به والیان تازه معرفی شده در برخی از ولایات و حضور شان در جلسه کابینه، بر تشریک مساعی اعضای کابینه و والیان ولایات غرض همکاری در تطبیق میثاق امنیتی در مرکز و تطبیق آن در سایر ولایات در آینده نزدیک به شکل تدریجی؛ تاکید ورزید.

این درحالی است که مارشال عبدالرشید دوستم، معاون نخست پیشین ریاست جمهوری دیروز چهارشنبه( ۲۵، سرطان) در مراسم تفویض رتبه‌ی مارشالی اش در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، به گروه طالبان هشدار داد که اگر صلح نکنند و به جنگ ادامه دهند، شکست خواهند خورد.

وی گفت که برای شکست دادن گروه طالبان به نیروهای هوایی و زمینی خارجی نیاز نیست. در صورتی که جهان و رییس جمهور غنی به او اعتماد کنند و مدیریت جنگ را برای شش ماه به او واگذار کنند، لیاقتش را برای گرفتن رتبه مارشالی ثابت می‌کند و طالبان را شکست خواهد داد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در این مراسم گفت: در عین‌این‌که تلاش‌ها برای صلح ادامه دارد، خشونت نیز افزایش یافته است. به همین دلیل ممکن هر گروهی‌به این نتیجه رسیده باشد که می‌تواند از طریق جنگ به قدرت برسد، اما اشتباه می‌کند.

پیش از این، گروه طالبان در پاسخ به درخواست حکومت مبنی بر کاهش خشونت‌ها و آغاز مذاکرات صلح گفته بود که شروع مذاکرات صلح مشروط بر تکمیل شدن روند رهایی زندانیان بوده و قبل از آن توقف جنگ غیرمنطقی است.

غنی به ارگان‌های امنیتی هدایت داد تا آمادگی بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد