غنی-به-طالبان-اگر-صلح-نکنید،-مبارزه-می‌کنم

رئیس جمهور غنی در نشست مرکز بین المللی نظامی گنجوی، گفت که نیروهای امنیتی ما توانایی دفاع مستقلانه از کشور را دارند؛ طالبان یا صلح را می‌پذیرند و یا در برابر شان مبارزه ادامه می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، شام دیروز پنج‌شنبه(۲۶، حمل )طی یک نشست در مرکز بین المللی نظامی گنجوی که به ابتکار حکومت آذربایجان در شهر باکو پایتخت آن کشور از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شده بود، گفت؛ تصمیم خروج نیروهایی امریکایی از افغانستان باعث گردید که نگرانی های مردم بخاطر این موضوع رفع گردد.

به گفته وی؛ اکنون افغانستان از یک جانب با روایت جدید همچون پروسۀ صلح، اتصال و همکاری های منطقوی و از جانب دیگر در برابر شبکه های فرامنطقوی تروریستی و شبکه های جرمی قرار دارد.

رئیس جمهور غنی گفت که برای مدیریت بحران ناشی از تروریزم و شبکه های جرمی باید همکاری ها با افغانستان کماکان ادامه یابد.  

غنی با اشاره بر اینکه طالبان یا صلح را بپذیرند و یا در برابر شان مبارزه ادامه می‌یابد، تصریح کرد که مردم ما از ۴۲ سال بدینسو از حق مشروع شان برای دستیابی به صلح محروم مانده اند.

وی افزود که یک افغانستان صلح آمیز و عاری از خشونت و جنگ، به نفع پاکستان و تمام کشورهای منطقه است.   

اشرف غنی بازهم تاکید داشت: من بخاطر رسیدن به صلح حاضر هستم که قبل از پایان دورۀ ریاست جمهوری ام، انتخابات زود هنگام را برگزار نمایم.

رئیس جمهور تاکید ورزید که ما در مرحله سقوط قرار نداریم، نیروهای امنیتی ما توانایی دفاع مستقلانه از کشور را دارند و از چندین سال بدینسو ۹۴ در صد عملیات را به گونۀ مستقلانه انجام میدهند.

این درحالی است که جاوید قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان به آنتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا اطمینان داد که در موفقیت روند صلح افغانستان همکاری می‌‎کند.

غنی به طالبان: اگر صلح نکنید، مبارزه می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد