غنی-به-طالبان-خونریزی-را-به-احترام-مذاکرات-متوقف-کنید

رییس جمهور غنی در واکنش به وقوع انفجار مرگ‌بار در ولایت دایکندی اعلام نموده که طالبان باید به مذاکرات صلح احترام بگذارند و برای جلوگیری از خونریزی و افغان کشی، آتش بس دایمی را بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که طالبان به سلسله جنایات شان، دیروز سه شنبه(8، میزان) در اثر انفجار ماین در مربوطات ولسوالی کجران ولایت دایکندی، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این رویداد تروریستی، یکبار دیگر بالای طالبان صدا زد که تعهد شان را به صلح که امر الهی و خواست مردم ماست، نشان دهند و از ماین گذاری در راه های عامه و حملات تروریستی دست بردارند.

وی یکبار دیگر با تاکید گفت که گروه طالبان به مذاکرات صلح و خواست مردم احترام بگذارند و برای جلوگیری از خونریزی و افغان کشی از جنگ و خشونت دست بکشند و آتش بس دایمی را بپذیرند.

اعلامیه ارگ می‌افزاید که اشرف غنی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های قربانیان این رویداد ابراز می کند و به شهدا بهشت برین و به مجروحین صحتمندی کامل تمنا دارد.

این درحالی است که طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در توییتر نوشته است که در اثر انفجار یک حلقه ماین در منطقه دشت سلیمان‌آباد ولسوالی کجران ولایت دایکندی که توسط طالبان تروریست تعبیه گردیده بود، با تاسف ۱۵ تن راکبین یک فلانکوچ به شمول کودکان و زنان شهید و مجروح گردیدند.

غنی به طالبان: خونریزی را به احترام مذاکرات متوقف کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد