غنی-به-طالبان-ما-از-گهواره-تا-گور-مسلمان-هستیم

رییس جمهور غنی خطاب به طالبان، گفت که ما از گهواره تا گور مسلمان هستیم، اما مرگ نمی‌خواهیم؛ شما اگر افغان هستید، باید در چارچوب افغانیت جمع شوید.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز سه‌شنبه(۲۹، سرطان) در مراسمی به مناسبت عید قربان در ارگ، گفت که نیروهای امنیتی در بیست سال گذشته و بخصوص در سه ماه اخیر با قربانی‌های زیادی از خاک و ناموس این سرزمین صادقانه و اخلاص مندانه دفاع کرده اند.

وی افزود: پیام ما، پیام زندگی، آسودگی و رفتن به پیش است. آماده تحول بزرگ هستیم و فرهنگ اسلامی ما هیچ وقت تغییر نمی‌کند. 

رییس جمهور غنی تصریح کرد که ما از گهواره تا گور مسلمان هستیم، اما مرگ نمی‌خواهیم و ترجیح ما زندگی است و بخاطر زندگی در مقابل تجاوز ایستادگی می‌کنیم.

آقای غنی خطاب به طالبان گفت: اگر افغان هستید، باید در چارچوب افغانیت جمع شوید. آیا یک پیام مثبت برای مردم مخصوصا برای زنان افغانستان دارید؟

غنی تصریح کرد که اکنون جنگ تنها برای حفظ نظام نیست، بلکه برای حفاظت از زندگی و ملکیت این خاک است.

این درحالی است که حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز، سه فیر راکت در نقاط مختلف شهر کابل، برخورد کرده است.

میرویس استانکزی، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که یکی از این راکت‌ها در عقب مسجد عیدگاه شهر کابل، راکت دومی در عقب گلبهار سنتر و راکت سومی در منطقه‌ی چمن حضوری برخورد کرده است.

در همین‌ حال، رییس‌جمهور غنی، پس از برخورد این راکت‌ها، آن را محکوم کرد و گفت که گروه طالبان دست از جنگ و آدم‌کشی بر نمی‌دارد.

آقای غنی با اشاره به اینکه اکنون زمان رقابت‌های سیاسی نیست، از شهروندان کشور خواست که دست‌به‌دست هم داده تا با وضعیت موجود مقابله صورت گیرد.

غنی به طالبان: ما از گهواره تا گور مسلمان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد