غنی-تصدی‌ها-به-شرکت‌های-ملی-مبدل-می‌شوند

رییس جمهور غنی با اشاره بر اینکه تمام تصدی‌ها به شرکت‌های ملی مبدل می‌شوند، گفت که به زودی قرارداد دو طیارۀ دیگر نیز با شرکت هوایی باختر به امضا خواهد رسید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، شام دیروز در مراسم افتتاح شرکت هوایی باختر افغان تحت نام «باختر افغان الوتنه» در میدان هوایی حامد کرزی گفت که شرکت باختر احیا گردید و این اقدام بر اساس ضرورت انجام شد تا قوای امنیتی و دفاعی ما بتوانند به صورت دورانی رخصتی، تبدیلی و تناوب وظیفوی خود را انجام دهند.

اشرف غنی افزود که باید قرارداد درازمدت میان سکتور امنیتی و دفاعی و شرکت باختر امضا شود تا تقاضای فرزندان صدیق وطن برآورده گردد. وی خطاب به مسئولین شرکت باختر و میدان هوایی گفت که شما حمایت رهبری حکومت را در برابر فساد، قاچاق و جلوگیری از هر نوع بی بندوباری دارید.

رییس جمهور کشور با اشاره بر اینکه تمام تصدی ها به شرکت های ملی مبدل می شوند، گفت سرمایه گذاری بالای این شرکت ها از منابع دولتی نیست و منطق شان ایجاد ثروت می باشد.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که در آیندۀ نزدیک سرمایه گذاری بالای امنیت بهتر میدان و استفاده از تکنالوژی خواهد شد و به زودی قرارداد دو طیارۀ دیگر با شرکت هوایی باختر، نیز به امضا خواهد رسید.

در همین حال، احمد مسلم خرم، رئیس شرکت هوایی باختر افغان الوتنه گفت که ما در مدت هفت ماه توانستیم شرکت متذکره را به پا ایستاده و پنج مرحله احیای آن را تکمیل کنیم.

وی افزود که پروازهای امتحانی ما برای مدت هشت ساعت موفقانه انجام شد و فعلاً دارای یک طیاره می باشیم و تا یک ماه دیگر دو طیارۀ دیگر نیز خواهد رسید و در چهار مرحله پروازهای خویش را انجام خواهیم داد.

این درحالی است که شرکت هوایی باختر یک شرکت دولتی است که در سال 1345 خورشیدی در کابل فعالیت‌اش را آغاز کرد و در زمان جنگ‌های داخلی افغانستان از فعالیت باز ماند.

غنی: تصدی‌ها به شرکت‌های ملی مبدل می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد