غنی-توافق-صلح-با-حزب-اسلامی-در-انتخابات-آینده-تاثیرگذار-است-گلبدین-حکمتیار-بعد-از-نافذ-شدن-توافقنامه-صلح-به-کابل-میاید

رئیس جمهورغنی در دیدار با هیأت مذاکره کننده حزب اسلامی و شماری ازاعضای آن حزب گفت که امضای توافقنامه صلح میان دو طرف، در امنیت کشور و انتخابات آینده تاثیرگذار است، و برای آمدن حکمتیار به کابل ابراز امیدواری کرد.

به گزارش افغان خبر:در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه نیز حضور داشت، انجنیر محمد امین کریم رئیس هیات مذاکره کننده حزب اسلامی گفت به کمک خداوند(ج) و باور شما به حقانیت صلح، امروز مردم افغانستان و جهان شاهد دستآورد امضای این موافقتنامه صلح می باشند و دروازه های امید به صلح برای سایر مخالفین مسلح نیز گشوده می شود.

انجنیر محمد امین گفت که ما برای حمایت از نظام، دفاع از کشور و خدمت به مردم، آمادۀ هرگونه قربانی هستیم. وی افزود که پس از انفاذ این موافقتنامه صلح، بزودترین فرصت زمینه برگشت انجنیر گلبدین حکمتیار به پایتخت کشور فراهم خواهد شد.

داکتر غیرت بهیر مسئول سیاسی حزب اسلامی، گفت که روند صلح، یک پروسه آسان و ساده نیست، اما به برکت راهنمایی مدبرانه رئیس جمهور و رهبر حزب اسلامی، با موفقیت به نتیجه رسید. وی ابراز امیدواری کرد که موافقتنامه مذکور به زودترین فرصت ممکن جنبه عملی پیدا کند.

رئیس جمهور غنی پس استماع سخنان آنان، گفت پس از سالها مذاکرات بین الافغانی، صلح در کشور موفقانه به نتیجه رسید. وی از شورای عالی صلح بخصوص پیر سید احمد گیلانی و هیات مذاکره کننده حزب اسلامی و تمام شخصیت های که در این روند گام های موثر برداشته اند، تشکری کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که نیت و اراده، اساس پیشرفت را تشکیل می دهد و امروز به حزب اسلامی و ملت افغانستان این مسئله ثابت شده باشد که نیت من برای برقراری صلح در کشور محکم است.

رئیس جمهور گفت که منفعت انجام موفقانه این مذاکرات این است که مذاکرات بین الافغانی به نتیجه رسید، همه باید در مورد منافع ملی و افغانستان شمول فکر نمایند، شریکان و رقیبان برای امضای این موافقتنامه منتظر بودند، این موافقتنامه بر ضد و ضعیف کردن دیگران نه بلکه بخاطر منافع ملی به امضا رسیده است و از همه مهم اینکه برای مخالفین مسلح پیام واضح صلح را می دهد.

محمد اشرف غنی گفت که منحیث رئیس جمهور افغانستان وظیفه اسلامی و ملی من است که برای تامین صلح قانونی و باعزت در کشور تلاش و اقدامات عملی نمایم. وی از آمدن حکمتیار به زودترین فرصت ممکن، ابراز امیدواری کرد.

رئیس جمهور گفت: هر حزب که به طور دموکراتیک، صلح آمیز و منسجم داخل صحنه می شود، به هندسه سیاسی تغییر مثبت می آورد.

رئیس جمهور غنی افزود: در هفته آینده در رابطه به آمادگی های انتخابات ولسی جرگه و شورای ولسوالی ها بحث صورت خواهد گرفت. وی افزود که امضای توافقنامه با حزب اسلامی در زمینه تامین امنیت کشور و انجام انتخابات آینده، تاثیر بسزای خواهد داشت.

محمد اشرف غنی یکبار دیگر از تعهد، حوصله و اراده همه در انجام موفقانه مذکرات صلح تشکری کرده گفت که ما به خانواده های شهدا رسیدگی خواهیم کرد و برای تمام جهان نشان خواهیم داد که افغانها در راستای آبادی و پیشرفت کشور خویش مشترکاً تلاش می کنند.

در اخیر این دیدار، هیات مذاکره کنندۀ حزب اسلامی و سایر اعضای آن حزب، دستار فضلیت را بر سر رئیس جمهور غنی، بسته کردند.

غنی: توافق صلح با حزب اسلامی در انتخابات آینده تاثیرگذار است/گلبدین حکمتیار بعد از نافذ شدن توافقنامه صلح به کابل میاید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد