غنی-جز-من-کسی-زندانیان-طالبان-را-آزاد-نمی‌تواند

رییس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت که نظامیان آمریکایی از افغانستان می‌روند، آیا شما فکر می‌کنید غیر از من کس دیگری می‌تواند زندانیان‌تان را آزاد کند؟

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، این سخنان را روز (شنبه، ۱۹ سرطان) در مراسم افتتاح میدان هوایی بین المللی ولایت خوست، در جنوب شرق کشور مطرح کرده است.

آقای غنی همچنین از مردم افغانستان خواست از طالبان بپرسند که برای افغانستان می‌جنگند یا می‌خواهند افغانستان زیردست دیگران باشد؟

وی خطاب به طالبان گفت که اگر افغانستان را دوست دارند، تعهد بسپارند که خط دیورند را قبول ندارند، آب افغانستان را به دیگران نخواهند فروخت و نوکری دیگران را نمی‌پذیرند.

رییس جمهور غنی در سخنرانی دیروزش به کشتار روزانه صدها افغان، بمب‌گذاری‌ها و آتش‌گرفتن ساختمان‌ها و مزارع اشاره کرد و از طالبان پرسید: این کارها را برای کی می‌کنید؟

اشرف غنی خطاب به طالبان گفت؛ حالا که نظامیان آمریکایی از افغانستان می‌روند، آیا شما فکر می‌کنید غیر از من کس دیگری می‌تواند زندانیان‌تان را آزاد کند؟

این درحالی است که هیات طالبان در یک نشست خبری در مسکو گفته که ماه‌ها پیش، طرح پیشنهادی را برای دولت افغانستان فرستاده ولی این طرح بی‌پاسخ مانده است.

غنی: جز من کسی زندانیان طالبان را آزاد نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد