غنی-جمهوریت-در-قاموس-ما-به-یک-واژۀ-کلیدی-مبدل-گردید

رئیس جمهور غنی هنگام رای دهی گفت: شکر خداوند متعال را بجا می آورم که امروز دوام جمهوریت بر اساس رای آزاد مردم عملی می شود و جمهوریت سال گذشته در قاموس ما به یک واژۀ کلیدی مبدل گردید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز شنبه(6، میزان) که از سوی بانوی اول کشور و امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی دولت ساز همراهی می گردید، پس از استعمال رای، گفت: شکر خداوند متعال را بجا می آورم که امروز دوام جمهوریت بر اساس رای آزاد مردم عملی می گردد. زیرا جمهوریت سال گذشته در قاموس ما به یک واژۀ کلیدی مبدل گردید و مردم افغانستان جمهوریت را حیاتی خواندند و بقای آن را در انتخابات می بینند.

رئیس جمهور با اشاره به تعهد ملت، به افغانستان آباد و آزاد و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حفاظت از نظام و مردم سالاری حتی از فدا نمودن جان های شان دریغ نکرده اند.

وی گفت که اکثریت شهدای ولایت پروان، هلمند، کندهار و جای های دیگر اعضای تیم دولت ساز بودند، آنان به عنوان شهدای راه آزادی در خاطرات مردم جاوید خواهند ماند. بنابراین از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بخاطر اشتراک در انتخابات و به خصوص از آنعده نامزدانی که با تیم دولت ساز یکجا شدند، ابراز امتنان می کنم.

آقای غنی تصریح کرد، جای افتخار است که بخش بزرگ از بودجه انتخابات از بودجه دولت افغانستان تمویل شده است. وی همچنان از کشورهای اروپایی، جاپان، ایالات متحده امریکا و دیگر شرکای بین المللی بخاطر تمویل پروسه انتخابات، تشکر کرد و نقش نظارتی جامعه بین المللی، نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها را بخاطر شفافیت در انتخابات، مهم خواند.

اشرف غنی گفت، انتخابات امسال به انتخابات وحدت ملی مبدل شده است، با از بین رفتن بانک های رای، زمینه تمثیل ارادۀ ملی بیشتر فراهم گردیده است. بنابراین هیچ تخلف قابل قبول نمی باشد؛ زیرا تقلب عمل خلاف قانون است و از تمام افغان ها خواست تا جلوی تقلب را بگیرند.

رئیس جمهور کشور آغاز بهتر پروسه رای دهی را به مسئولین کمیسیون انتخابات مبارک عرض نمود و ابراز امید واری کرد که تا پایان روز به همین گونه ادامه یابد. وی افزود که مرجع شکایات، کمسیون شکایات انتخاباتی است که به هریک از شکایات رسیدگی خواهد کرد.

غنی از حضور زنان در انتخابات قدردانی نمود و گفت که صلح اولین خواست مردم افغانستان است و انتخابات زمینه را برای تامین صلح باعزت و پایدار که خواست اساسی مردم است، فراهم می کند، طرح ما برای تطبیق آماده است و منتظر ارادۀ ملت هستیم تا صلاحیت بدهد.

رئیس جمهور کشور یکبار دیگر از تمام هموطنان بخاطر تعهد به جمهوریت و اشتراک در پروسه رای دهی، تشکر کرد و گفت که در پنج سال آینده یک حکومت با اقتدار در خدمت ملت خواهد بود و از آن نمایندگی خواهد کرد.

غنی: جمهوریت در قاموس ما به یک واژۀ کلیدی مبدل گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد