غنی-جمهوریت-و-نیروهای-امنیتی-معامله-نمی‌شوند

رییس جمهور غنی تاکید داشت که ابعاد بحث باید وسعت پیدا کند، زیرا هیچ کسی با ارزش‌های جمهوریت و نیروهای امنیتی و دفاعی، معامله نمی تواند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته (دوشنبه 7 میزان) در دیدار با روئسا و اعضای کمیسیونهای امور دفاعی، تمامیت ارضی و امنیت داخلی مجلس نمایندگان، گفت که تدارکات وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله به‌ مثابه کلید رشد زراعت و مالداری تلقی می گردد و در این راستا کار روی مرحله دوم اصلاحات، جریان دارد.

آقای غنی با ستایش از قهرمانی‌ و فداکاری نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور تأکید نموده، گفت که برای حمایت از آنان صدای واحد شورای ملی و مردم نیاز است و به خانوادهای شهدا رسیدگی بیشتر صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد که جرگه مشورتی صلح، صبر و اخلاق بلند ملت را تمثیل کرد و موانع بر سر راه رهایی زندانیان طالب را با تدبیر هموار نمود. بنابراین، هیچ کسی با ارزش‌های جمهوریت و نیروهای امنیتی و دفاعی، معامله نمی تواند.

اشرف غنی تصریح کرد که مردم افغانستان از نظام کنونی به گونه قاطعانه حمایت نموده و خواهان آن هستند و همچنان ضمن حفاظت دستآوردهای نزده سال گذشته، صلح پایدار و باعزت در چارچوب قانون اساسی کشور می خواهند. وی افزود که ابعاد بحث باید وسعت پیدا کند، زیرا این قوت نظام، جمهوریت و مردم را نشان می دهد.

رئیس جمهور در اخیر سخنان گفت که ما همکاری نزدیک، همه جانبه و اساسی با شورای ملی را می خواهیم و به پیشنهادات شما از سوی نهادها و مسئولین مربوطه رسیدگی خواهد شد.

آقای غنی افزود که مناسبات ما با جهان و کشورهای منطقه بر اساس منافع دوجانبه استوار است و به مدیریت آب ها نیز توجه اساسی صورت می‌گیرد.

این درحالی است که عمران‌خان، نخستین وزیر پاکستان می‌گوید که گفتگوی بین‌افغانی در قطر به سختی انجام می‌شود، اما بن‌بست روی میز مذاکره بی‌نهایت از بن بست خونین در میدان جنگ بهتر است.

غنی: جمهوریت و نیروهای امنیتی معامله نمی‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد