غنی-جنگ-را-نباخته‌ایم،-عذر-لازم-نیست

رئیس جمهور غنی در دیدار با اعضای شورای علمای اهل تشیع با اشاره به اینکه جمهوریت چتر و بستری برای تمام افغان‌ها است، گفت که ما جنگ را نباخته ایم و به عذر و تسلیم حاضر نیستیم.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که در ارگ انجام شد؛ محمد اکبری معاون شورای علمای اهل تشیع و عضو مشرانو جرگه، گفت که این شورا با مشی معتدل و راه روشن در جهت تحکیم پایه های اخوت اسلامی و وحدت ملی تلاش می کند، خواهان صلح و ختم جنگ در کشور می باشد و حمایت خویش را از حفظ قانون اساسی و نظام جمهوری ابراز می‌نماید.

استاد محمد اکبری با بیان اینکه شورای علمای اهل تشیع همیشه خواهان صلح، ثبات و امنیت، خیر و فلاح و وحدت ملت بزرگ افغانستان می باشد، گفت که هر گونه تصامیم، انعطاف و صلح در چوکات قانون اساسی و حفظ نظام جمهوریت صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی از موقف واضح، روشن و اصولی شورای علمای اهل تشیع ابراز امتنان نموده، گفت که جمهوریت چتر و بستری است که مساوات تمام افغان ها در آن تامین می شود.

وی افزود که انقطاع در جمهوریت قیمت نهایت بالا خواهد داشت. قوای امنیتی و دفاعی ما جنگ را نباخته اند و مشروعیت کامل بین المللی نظام جمهوری اسلامی افغانستان پابرجاست و ایالات متحدۀ امریکا شریک دولت و قوای امنیتی و دفاعی ما می‌باشد.

غنی گفت که تعیین هدف ما برای صلح با دنیا و منطقه، این است که افغانستان مستقل، دارای اقتدار ملی، مردم سالاری و وحدت ملی باشد و طریقه ما برای مراحل دیگر مذاکره، انجام با دقت، با تدبیر و اطمینان آن است.

اشرف غنی با تاکید گفت که ما به عذر و تسلیمی حاضر نیستیم و صلحی می خواهیم که در آن بقا، رفاه و وحدت ملی باشد.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که بخاطر تامین امنیت علمای کرام تدابیر بیشتر خواهیم گرفت و در نظر است تا بالای وقف نامه ها و مسودۀ قانون آن بر اساس مذاهب حنفی و جعفری، فکر واضح شود و در مورد سایر پیشنهادات تان اقدامات مقتضی خواهد گرفت.

غنی: جنگ را نباخته‌ایم، عذر لازم نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد