غنی-جنگ-و-فقر-را-باید-از-میان-برداریم

رئیس جمهور غنی در دیدار با مسئول ادارۀ انکشافی ملل متحد در افغانستان گفت: اکنون اولویت این است که از اقتصاد جنگ به اقتصاد صلح برویم و جنگ و فقر را از میان برداریم تا زمینه برای توسعه اقتصادی کشور، فراهم گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز چهار شنبه(1، اسد) با عبدالله الدرداری مسئول ادارۀ انکشافی ملل متحد در افغانستان (UNDP)، دیدار کرد.

رئیس جمهور غنی در این دیدار گفت که  ادارۀ انکشافی ملل متحد از برنامه های مهم و ملی حکومت که اهداف آن مبارزه با فقر و انکشاف افغانستان است، حمایت نماید تا باعث تامین صلح و توسعۀ اقتصادی افغانستان گردد.

وی با بیان اینکه افغانستان و جامعه بین المللی به گونه منسجم به اهداف شان برسند، پیشنهاد کرد که نهادهای ملل متحد در افغانستان تحت یک چتر واحد کار و فعالیت نمایند.

آقای غنی گفت که اولویت مهم حکومت، توسعۀ اقتصادی، تامین صلح و رفاه افغانستان است و برنامه های ملی و مهم، ما را به این اهداف رسانیده می تواند. وی از برنامه های دسترخوان ملی و میثاق امنیتی  یادآوری کرد که با مشارکت و خواست مردم عملی می گردد.

رئیس جمهور کشور ضمن تاکید بر سیستماتیک نمودن تولید ثروت بخاطر توسعه اقتصادی، گفت: اکنون اولویت این است که از اقتصاد جنگ به اقتصاد صلح برویم و جنگ و فقر را از میان برداریم تا زمینه برای توسعه اقتصادی کشور، فراهم گردد.

غنی به ادارۀ انکشافی ملل متحد پیشنهاد کرد که در بخش حفاظت محیط زیست با افغانستان یکجا کار نماید. وی همچنان طرح های چارچوب انکشاف استراتیژیک پنج شهر کشور را که هدف آن شامل ساختن شهرها و قریه ها در داد و ستد اقتصادی می باشد، تشریح کرد.

اشرف غنی گفت که پنج سال قبل واردات افغانستان نسبت به صادرات، ۲۱ برابر بود، اما امروز سطح واردات نسبت به صادرات ۷ برابر شده و تمرکز ما روی این است که بیلانس واردات و صادرات را متوازن نمائیم.

در این دیدار، عبدالله الدرداری مسئول اداره انکشافی ملل متحد در افغانستان از پلان ها و برنامه اقتصادی رئیس جمهور حمایت کرد و اطمینان داد که این اداره همکاری های خویش را در زمینه کاهش فقر و رشد اقتصادی در افغانستان، ادامه خواهد داد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی روز گذشته به اعضای شورای عالی آب، اراضی و توسعه شهری هدایت داد که با الگوبرداری از پلان کمپنی بین المللی ساساکی برای پنج شهر بزرگ کشور، برای سایر شهرها نیز پلان انکشافی ستراتیژیک ترتیب نمایند.

غنی: جنگ و فقر را باید از میان برداریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد