غنی-حاکم-تمام-افغانستان-نیست،-اما-از-زبان-حکومت-هند-سخن-میگوید

وزیر دفاع پاکستان در واکنش به گفته های اخیر رئیس جمهور کشورمان بیان کرده است، غنی بر تمام افغانستان حاکمیت ندارد، اما در تلاش حفظ قدرت خود است.

به گزارش افغان خبر: خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به پایگاه خبری چوهدری گفته است که آقای غنی نباید سخنگوی هند گردد و علیه پاکستان بیانیه صادر کند.

رئیس جمهورغنی در سفرش به هند گفته بود که تروریستان پاکستانی در چندین حملات تروریستی در افغانستان دست داشتند.

اما وزیر دفاع پاکستان در قبال این گفته های رئیس جمهور واکنش نشان داده وگفته است که آقای غنی نباید سخنگوی دولت هند باشد بخاطریکه این عمل او در مغایرت با حیثیت اوست.

همچنان خواجه آصف افزود  که غنی سیاست‌مدار نیست بلکه یک شخص بانکدار بوده است.

خواجه آصف تصریح کرده است که حکومت افغانستان اکنون بر تمام خاک افغانستان حاکمیت ندارد، اما تلاش میکند که قدرت اش را حفظ کند.

وی در مورد پناهجویان افغان در پاکستان نیز گفته است:" پناهجویان افغانستان باری بر دوش پاکستان هستند و باید هرچه زودتر به کشور خود باز گردند".

هرچند رئیس جمهورغنی در آغاز حکومت اش تلاش کرد تا روابط نیک با پاکستان داشته باشد و اولین سفر خارجی اش را نیز از اسلام آباد آغاز کرد، اما پاکستان هیچگاه بر اساس گفته هایش عمل نکرد.

سیاست مداران پاکستان در سخن وعده همکاری با دولت افغانستان را در عرصه های مختلف از جمله مبارزه  با تروریزم و همکاری اقتصادی داد، اما عمل حکومت آن کشور خلاف تعهداتش با افغانستان انجام میشد.

این امر حکومت وحدت ملی را بیشتر برای دوستی با هند ترغیب کرد و در حال حاضر روابط هند و افغانستان بیشتر از پیش مستحکمتر شده است و در سفر اخیر رئیس جمهورغنی به دهلی نو، حکومت هند وعده کمک یک میلیارد دلاری را برای افغانستان داده است.

 

غنی حاکم تمام افغانستان نیست، اما از زبان حکومت هند سخن میگوید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد