غنی-حضور-خارجی-ها-در-افغانستان-باید-به-صفر-برسد

رییس جمهوری غنی اعلام نموده که حضور فعلی نیروهای خارجی در افغانستان بر اساس یک نیاز است؛ اما تلاش میکنیم که این رقم به صفر نزدیک شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشور پس از نشست با هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح امریکا در بیانه‌یی تصریح نمود که حضور نیروهای خارجی بربنیاد یک توافق دوطرفه بوده و هیچ افغان نمی‌خواهد که نیروهای خارجی برای طولانی مدت در خاک آنان بمانند، اما حضور کنونی براساس یک ضرورت می باشد که روی این ضرورت همیشه توجه شده است و می‌شود.

 وی تصریح نمود؛ در مورد اینکه شمار نیروهای خارجی باید چقدر باشند، ما تلاش می‌کنیم که شمار نیروهای خارجی را براساس یک طرح منظم به صفر برسانیم.

آقای غنی در بارۀ خطرات احتمالی توافق صلح نیز سخن زد و تاکید نمود: ما به خاطری به تدبیر تأکید می‌کنیم که از تجربۀ زمان نجیب‌الله آگاهی کامل داریم. بنابراین من به حیث یک مسؤول و رهبر منتخب 35 میلیون افغان، از نقش فعلی منطقه و جهان آگاهی دارم و این را نیز می‌دانم که خطرها و تهدیدات احتمالی بعد از موافقۀ صلح کدام‌ها اند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در دیدار با رییس جمهور غنی گفته است که طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده‌اند، اما تا هنوز  جانب امریکا با آنان در این خصوص به هیچگونه توافقی نرسیده است.

غنی: حضور خارجی ها در افغانستان باید به صفر برسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد