غنی-حق-تفرقه-اندازی-میان-اقوام-افغانستان-را-ندارد

مجیب الرحمان رحیمی می گوید: قوم گرایی و جنگ داخلی یک هشدار برای مردم است او تاکید می کند به هیچ شخصی اجازه قرار دادن یک قوم در مقابل قوم دیگر را نمی دهیم.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه (31 حمل) در کنفرانس خبری به رسانه اعلام کرد هیچ کس حق ایجاد مشکل و کشانیدن کشور را به سوی بحران ندارد و ریاست اجراییه در برابر این گونه اشخاص ایستاده خواهد شد.

مجیب الرحمان رحیمی تصریح کرد، رئیس جمهور در گزینش و عزل احمد ضیا مسعود با ریاست اجراییه هیچ مشوره ای را انجام نداده است؛ اما اگر تصیم بر این باشد که اشرف غنی بخواهد قوم گرایی کرده و جنگ داخلی را راه اندازی کند ریاست اجراییه آرام نخواهد ماند.

رحیمی اضافه نمود، ریاست اجراییه به دلیل این که احمد ضیا مسعود در دوران انتخابات با تیم اصلاحات و همگرایی نه بلکه با تحول و تداوم اعلام حمایت کرده است. او ابراز داشت: در صورتی که رئیس جمهور بر این باور باشد تا با یک قوم مخالفت خود را نشان دهد هیچ قابل تحمل نخواهد بود.

سخنگوی ریاست اجراییه اطمینان داد که جنگ داخلی صورت نخواهد گرفت و همه تصامیم حکومت بر مبنای قومیت نه بلکه بر اساس شایستگی و کارآیی به پیش خواهد رفت.

گفتنی است که طی هفته جاری رئیس جمهور کشور بر اساسی فرمانی حکم عزل احمد ضیا مسعود نماینده خاص ریاست جمهوری در امور حکومت داری خوب را صادر نموده و اظهار داشته که هر شخصی که توانایی در مدیریت مسئولیت اش را نداشته باشد از سمتش برداشته خواهد شد.

غنی حق تفرقه اندازی میان اقوام افغانستان را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد