غنی-خطر-احتمالی-طالبان-از-نطفه-خنثی-گردد

رییس جمهور غنی در قسمت تقویت جزوتام های امنیتی، گفت که هر تحرک و حملۀ دشمن و خطر احتمالی طالبان که متوجه مردم ما باشد، باید از نطفه خنثی گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، عصر دیروز از طریق ویدیوکنفرانس با مسئولین قول اردوی ۲۰۷ ظفر و والیان زون غرب کشور، وضعیت امنیتی را مورد بررسی قرار داد.

رییس جمهور غنی در این کنفرانس از نقش فعال رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که در کنار سربازان و منسوبین شجاع قوای مسلح، تلاش می کنند، قدردانی کرد و از اینکه تمام حملات دشمن به اسرع وقت در ولایت هلمند دفع گردید و طالبان به شکست بزرگ مواجه شدند، تشکر نمود.

آقای غنی با بیان اینکه دولت افغانستان از عملکردهای شجاعانۀ منسووبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی بعمل خواهد آورد، گفت که طالبان در کندهار نیز باید به شکست روبرو شوند.

وی ضمن تاکید در قسمت تقویت جزوتام های امنیتی، گفت که هر تحرک و حملۀ دشمن و خطر احتمالی طالبان که متوجه مردم ما باشد، باید از نطفه خنثی گردد.

غنی گفت که خیزش های مردمی تقویت شود و امنیت شاهراه ها، بندها، جنگلات و معادن باید گرفته شود، اخاذی های دشمن که در شاهراه ها وجود دارد، از بین برود و به آنان اجازۀ ناامن سازی شاهراه ها داده نشود.

اشرف غنی گفت که میثاق امنیتی به شدت مورد تطبیق قرار گیرد، در ولسوالی های سرحدی بیشتر کار صورت گیرد، به تحرکات دشمن اجازه داده نشود و علیه هر تحرک آنان عملیات ها انجام شود.

رئیس جمهور در اخیر این ویدیوکنفرانس، به والیان ولایات زون غرب کشور هدایت داد که با مردم بیشتر کار نموده و در قسمت تطبیق برنامه های انکشافی در ولایات مربوطه شان بیشتر از پیش تلاش کنند.

در همین حال، مسوولین امنیتی خاطرنشان کردند که در مجموع وضعیت امنیتی خوب است و برنامه های امنیتی ما به گونه منظم و منسجم عملی می گردد و در قسمت تامین امنیت شاهراه ها و حفاظت از تاسیسات کار جریان دارد.

لوی درستیز وزارت دفاع ملی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی با تعرض فعال شان، در حال دفع کردن حملات طالبان در ساحات مختلف ولسوالی ارغنداب می باشند و پیشروی ها ادامه دارد و تا اکنون در حدود صد تن از طالبان از بین برده شده اند.

معین ارشد وزارت امور داخله و معاون ریاست عمومی امنیت ملی از وضعیت امنیتی ولایت هلمند گزارش داده، گفتند که طالبان در این ولایت شکست سنگینی خورده اند، روحیه شان ضعیف می باشد و جنگجویان خارجی نیز در میان آنان قرار دارند.

این درحالی است که طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخلهٔ کشور می‌گوید که جنگجویان گروه طالبان در جریان ۵۰ روز گذشته ۱۹۵۹ "تحرک تهاجمی" را انجام داده اند.

غنی: خطر احتمالی طالبان از نطفه خنثی گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد