غنی-خواستار-برگشت-جنرال-دوستم-به-افغانستان-شد

ریاست دفتر جنرال دوستم اعلام کرد که رئیس جمهور غنی در آخرین تماس تلفونی اش به جنرال دوستم، خواستار برگشت او به افغانستان شده است، اما هنوز زمان دقیق برگشت معاون اول رئیس جمهور معلوم نیست.

به گزارش افغان نیوز: عنایت الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم می گوید که روابط میان رئیس جمهور و معاون اولش در این اواخر نرم گردیده و آن تنش های قبلی پا برجا نیست.

طلوع نیوز با نشر این خبر گفته که آقای فرهمند در این باره بیان داشت: «در این اواخیر روابط یک اندازه نرمش پیدا کرده است - حل نشده است - این که گفته می شود که در این تاریخ یا آن تاریخ میاید، اما تا کنون یک تاریخ مشخص وجود ندارد."

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور یکی از رهبران پر نفوذ در افغانستان است، وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته در کنار رئیس جمهورغنی قرار گرفت و پس از پیروزی سمت معاونت اول را از آن خود کرد.

اما پس از گذشت بیشتر از یک سال روابط ارگ و جنرال دوستم تیره شد، جنرال دوستم تیم ارگ را به توطئه علیه خودش متهم کرد، که تلاش کرده اند وی را از بین ببرد.

پس از آن؛ قضیه آزار و اذیت احمد ایشچی از سوی جنرال دوستم رسانه یی شد و این امر باعث گردید که جنرال دوستم به ترکیه تبعید گردد.

در این مدت جنرال دوستم تلاش کرد دوباره به افغانستان باز گردد، اما موفق نشد.

رئیس دفتر جنرال دوستم می گوید که نبود معاون اول رئیس جمهور؛ به معنی سست بودن یک ستون حکومت است و ارگ باید این امر را درک نماید.

اما در سفر رئیس جمهور به ترکیه که چند روز قبل انجام شد؛ باتور دوستم وی را همراهی کرد و بسیاری ها به این باور رسیدند که غنی در تلاش عادی سازی روابط خود با معاون اول ریاست جمهوری است.

اکنون نیز بابر فرهمند می گوید که رئیس جمهور خواستار برگشت جنرال دوستم شده است.

ریاست جمهوری در این مورد چیزی نگفته است.

غنی خواستار برگشت جنرال دوستم به افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد