غنی-خواستار-نظارت-جامعه-جهانی-از-پروسه-انتخابات-شد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از جامعۀ جهانی و نهادهای انتخاباتی با تاکید خواست که از هرمرحلۀ پروسۀ انتخابات، نظارت دقیق انجام دهند.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ مشترک در رابطه به انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری باحضور اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، جامعۀ جهانی و حکومت، در ارگ دایر گردید.

در آغاز جلسه، رئیس‌جمهور غنی حملۀ تروریستی بالای کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات در قندهار را به شدت محکوم کرد و یکبار دیگر به خانواده‌های قربانیان، کمیسیون مستقل انتخابات و تمام هموطنان مراتب همدردی خود را ابراز نمود.

مطابق اجندای جلسه، روی تدارکات بودجه برای استفاده از تکنالوژی در انتخابات آینده بحث شد و رئیس‌جمهور هدایت داد که بدون تعلل کارهای تدارکاتی آغاز گردد و کمیسیون تداراکات ملی مراحل تهیۀ لوازم تخنیکی مورد نیاز را تکمیل نماید.

همچنان پس از بحث‌های مفصل در مورد بودجۀ انتخابات، وزارت مالیه تعهد نمود که در هماهنگی با جامعۀ جهانی، جزئیات بودجۀ کمیسیون مستقل انتخابات امروز نهایی می‌گردد که در آن، اندازۀ بودجۀ دولت و کمک‌های مالی جامعۀ جهانی مشخص خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشور ضمن تاکید بر شفافیت انتخابات، عدم مداخلۀ مسئولین دولتی در پروسه انتخابات و نظارت دقیق از پروسۀ انتخابات را بمنظور تامین شفافیت آن مهم خواند و از جامعۀ جهانی و نهادهای انتخاباتی با تاکید خواست که از هرمرحلۀ پروسۀ انتخابات، نظارت دقیق انجام دهند.

غنی خواستار نظارت جامعه جهانی از پروسه انتخابات شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد