غنی-در-حمایت-از-خبرنگاران-به-مقامات-دولتی-هشدار-داد

رییس جمهور غنی تصریح نموده است که مشکلات با تهدید نه، بلکه با افهام و تفهیم قابل حل می‌باشد؛ بنابراین هر مقام دولتی که با خبرنگاران خشونت کند، به څارنوالی معرفی و مجازات می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم تجلیل از روز ملی خبرنگاران گفت که امروز از مناسبات جدید ایجادشده میان دولت و رسانه‌ها تجلیل می‌نمائیم و این، نشان‌دهندۀ نوع هماهنگی و تقویت یک نظام مردم‌سالار در کشور می‌باشد.

وی افزود: امروز اطلاعات درعرصه‌های اقتصاد و جامعه داخل شده است، چرخ اقتصاد کشور و جامعه بدون اطلاعات به حرکت نمی‌آید. بنابراین آزادی مقدس است و هر مقام دولتی که در مقابل خبرنگاران خشونت کند، به څارنوالی معرفی و مجازات می‌شود.

آقای غنی با اشاره به صندوق حمایت از خبرنگاران، گفت که پول این صندوق از بودجه سال ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۸ به این صندوق انتقال می‌شود و از اعضای کمیتۀ مشترک حکومت و رسانه ها و کمیسیون مستقل دسترسی به اطلاعات خواست که موانع در مقابل دسترسی به اطلاعات را تشخیص نمایند.

رئیس‌جمهور گفت که فرهنگ زورگویی باید ختم‌گردد و مشکلات با تهدید نه، بلکه با افهام و تفهیم قابل حل می‌باشد. بنابراین رسانه ها باید نظریات و طرز دید خبرنگاران افغانستان چون محمود طرزی، عبدالهادی داوی، عبدالحی حبیبی و سایر نخبه‌گان عرصه خبرنگاری را به مردم معرفی‌ نمایند. زیرا صلح و آزادی بیان باید به یک بحث ملی مبدل شود و همۀ ما مسئولیت‌پذیر باشیم.

قابل ذکر است که در این مراسم، به‌منظور ارج‌گذاری از خدمات شماری از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌های کشور در امر اطلاع‌رسانی، مدال‌های دولتی از سوی رئیس‌جمهور غنی به برخی خبرنگاران تفویض گردید.

غنی در حمایت از خبرنگاران به مقامات دولتی هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد