غنی-در-دیدار-با-ظریف-مشکل-پناهگاه-های-طالبان-باید-حل-گردد

رییس جمهور غنی در دیدار با وزیر امور خارجۀ ایران تاکید داشت؛ اساس باید این باشد که آتش بس برقرار شود و مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از افغانستان حل گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، شامگاه روز گذشته در حاشیۀ هشتمین کنفرانس قلب آسیا- پروسۀ استانبول با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در یک اعلامیه ای گفته است که در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط و همکاری های اقتصادی میان افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر کردند.

اعلامیه افزوده است که ظریف گفت: "ما به این باور هستیم که باید دولت افغانستان محور مذاکرات آینده باشد و ما به حفاظت از تمام دستآوردهای افغانستان تاکید می کنیم و می خواهیم که در افغانستان جنگ پایان یابد و صلح تامین گردد."

وی همچنان افزود که ما در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از موقف دولت افغانستان که بر اصول قانون اساسی استوار است، حمایت می کنیم.

این اعلامیه می افزاید که رئیس جمهور غنی موقف خود را نسبت به گفتگوهای صلح بیان داشته و صلح را یکی از اولویت های افغانستان است.

آقای غنی در این دیدار گفته است: "صلح اولویت مهم حکومت افغانستان و خواست اساسی هموطنان ما می باشد، اما اساس باید این باشد که آتش بس برقرار گردد و مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از افغانستان حل گردد. وی افزود که در امر مبارزه با مواد مخدر و مشکلات منطقه‌یی، همکاری مشترک حتمی است."

این اعلامیه همچنان می افزاید که رئیس جمهور، امنیت و ثبات افغانستان را به شمول امنیت ایران برای امنیت و ثبات منطقه و جهان مهم خواند و تاکید کرد: ما باید بر ضد گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت دارند، مبارزه نماییم. وی افزود همکاری و مناسبات بهتر این دو کشور برای ثبات و توسعه اقتصادی منطقه مهم است.

این درحالی است که هشتمین کنفرانس پروسه استانبول – قلب آسیا، تحت عنوان «صلح، مشارکت و رفاه» روز دوشنبه، هژدهم قوس، در شهر استانبول ترکیه برگزار شد. در این نشست، رجب‌طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و نماینده‌گان حدود پانزده کشور و چند سازمان بین‌المللی شرکت کرده بودند.

غنی در دیدار با ظریف: مشکل پناهگاه های طالبان باید حل گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد