غنی-در-مذاکرات-صلح-بالای-حقوق-زنان-معامله-نمی-شود

رییس جمهور غنی به زنان ولایت ننگرهار اطمینان داد که در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود و زمینۀ گسترش اشتراک آنان در ادارات دولتی، افزایش می یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جریان سفرش به ولایت ننگرهار، با شماری از زنان آن ولایت دیدار کرد.

شاه محمود میاخیل، والی ولایت ننگرهار از اشتراک زنان در انتخابات ستایش کرد و افزود که به مشکلات زنان در این ولایت رسیدگی صورت گرفته است، اما کافی نمی باشد.

در همین حال، خانم صبرینه حمیدی، رئیس امور زنان ولایت ننگرهار، گفت که زنان در حمایت از نظام متعهد اند و از تعهد رئیس جمهور غنی در رابطه به حفاظت از جایگاه زنان مطابق قانون اساسی کشور، تمجید به عمل آوردند.

خانم صبرینه گفت که زنان کشور اکنون نه تنها حمایت حکومتی، بلکه حمایت گستردۀ اجتماعی نیز دارند، در پنج سال گذشته خدمات چشمگیری برای زنان صورت گرفته است و زنان اکنون از روحیۀ عالی برخوردار می باشند.

صبرینا با اشاره به پروسۀ صلح، گفت: زنان نمی خواهند که پروسۀ صلح از آدرس مبهم به پیش برود؛ صلح خواست مردم افغانستان است و باید به محوریت دولت افغانستان به پیش برود. وی افزود که جمهوریت اصل است، از قانون اساسی کشور و حقوق شهروندان در پروسۀ صلح به صورت جدی صیانت شود.

رئیس جمهور غنی ضمن قدردانی از حمایت زنان از نظام، گفت که زنان افغان صاحب صدای رسا می باشند. بنابراین، نیاز است تا به تاریخ خویش غور نمائیم و از راه و روش بی بی خدیجه (رض) و بی بی عایشه (رض) بیاموزیم.

اشرف غنی از فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی ستایش کرد و گفت که تلاش های نیروهای قهرمان بود که طالبان کاهش خشونت را پذیرفتند و نیروهای ما در میدان جنگ پیروز اند.

آقای غنی به زنان آن ولایت اطمینان داد که در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان هرگز معامله نمی شود و زمینۀ گسترش اشتراک آنان در ادارات دولتی، افزایش می یابد.

غنی: در مذاکرات صلح بالای حقوق زنان معامله نمی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد