غنی-در-مقابل-کرونا-مانند-دوران-جهاد-باید-صف-واحد-داشته-باشیم

رییس جمهور غنی به مناسبت "هشت ثور" اعلام نموده که در مبارزه علیه کرونا مانند دوران جهاد همه در صف واحد قرار گرفته تا بتوانیم مردم خود را از این ویروس مرگبار در مصئونیت قرار دهیم.

به گزارش افغان نیوز: در پیام رییس جمهور غنی که امروز دو شنبه به مناسبت "هشت ثور" منتشر شده، آمده است که پیروزی جهاد بزرگ و مقدس مردم افغانستان محصول مبارزات دوامدار و قربانی ها و فداکاری های تمام مردم کشور است.

زنان و مردان کشور با قربانی های فراوان در برابر بزرگترین قدرت منطقه و جهان مقاومت کرده و سرانجام پیروزی بزرگ و تاریخی را رقم زدند.

امسال با تاسف به دلیل شیوع ویروس کرونا از سالیاد جهاد بزرگ افغانستان به شکل باشکوه و طی محافل بزرگ تجلیل نمی‌گردد، اما همه با مرور خاطرات آن روز ها در قلب ها و ذهن های خود از حماسه های جهاد قدردانی خواهیم کرد. نسل امروز و نسل های آینده کشور مدیون مجاهدین‌کشور اند.

میراث معنوی جهاد بزرگ افغانستان از همه مردم کشور است. ما باید اکنون از رازهای موفقیت فصل جهاد بیشتر آموخته و تجربه کسب کنیم و تحقق آرمانهای ملت مجاهد افغانستان را سر لوحه اهداف خود قرار دهیم.

افغانستان در فصل جدید نیز تنها با وحدت ملی میتواند در برابر جنگ تحمیلی و دست یابی به صلح پایدار موفق شود.

متاسفانه افغاستان طی سالهای متمادی در معرض دسیسه های آشکار و پنهان بیگانگان قرار داشته که هدف نهایی آن تخریب کشور و نهاد های دولتی بوده است. این رویداد ها سبب شده تا مردم افغانستان سالهای طولانی قربانی داده، زیر ساخت های مملکت ویران شود و کشور از رشد و بالندگی عقب بماند.

حکومت منتخب اکنون از تمام ظرفیت های خود برای مدیریت وضعیت پیش آماده استفاده میکند. یکبار دیگر با استفاده از این فرصت از همه میخواهم که در مبارزه علیه کرونا همانند دوران جهاد همه در صف واحد قرار گرفته تا بتوانیم از این ویروس مرگبار مردم خود را در مصئونیت قرار دهیم.

همچنان همانگونه که در جریان هستید برای ختم جنگ گام های اساسی‌ و عملی برداشته شده است؛ ما باورمند به صلح بوده و برای تحقق آن بیشتر از هر وقت تلاش خواهیم کرد.

صلح خواست جمعی مردم است. مردم تشنه صلح اند و از هر گونه بهانه تراشی برای ادامه جنگ و شرارت افروزی نفرت دارند. دولت جمهوری افغانستان برای برآورده شدن این خواست جمعی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

این درحالی است که گروه طالبان نیز به مناسبت روزهای تاریخی هفت و هشت ثور اعلام نموده که کودتای ۷ ثور و سپس تهاجم شوروی عینا همانند تهاجم امروزی امریکا بود، اکنون امارت اسلامی رسیدن جهاد کنونی به آستانه پیروزی را افتخار ملت دلیر خود می پندارد.

غنی: در مقابل کرونا مانند دوران جهاد باید صف واحد داشته باشیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد