غنی-در-پارلمان-بسیج-شوید،-زانوی-دشمن-را-می‌شکنیم

رییس جمهور غنی نمایندگان مردم در پارلمان را به بسیج ملی دعوت نموده و تصریح کرد که مشکلات یا در میز مذاکره زانو به زانو حل می‌شود و یا در میدان جنگ، زانوی دشمن را می‌شکنیم.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز دوشنبه(۱۱، اسد) در نشست ویژه مشترک مجلسین شورای ملی، گفت که مردم افغانستان مورد یک تجاوز آشکار و جنگ تحمیلی فتنه‌انگیزان قرار گرفته‌اند. بنابراین، ایستادگی علیه این گروه فتنه‌انگیز و متجاوز، مسوولیت دینی ماست.

وی افزود که روند گفتگوهای صلح، نه تنها به نتیجه نرسید بلکه برای طالبان مشروعیت جهانی بخشید؛ درحالیکه این گروه شریرتر شده است‌. چنانچه در زمان حاکمیت شان نیز تمام زیربناها را به تاراج بردند. بنابراین، ما باید میدان جنگ را تغییر بدهیم.

آقای غنی تصریح کرد که من انسان واقع بین هستم و به گذشته زندگی نمی‌کنم؛ بنابراین، تمرکز امروز من روی وحدت ملی است و قضاوت گذشته را به مردم افغانستان می‌گذاریم.

رییس جمهور گفت که ما با دست‌آوردهای بیست‌ساله و متحمل شدن خسارات جانی و مالی، هرگز در برابر یک مدرسه افراطی که سرنوشت ما را رقم بزند، زانو نمی‌زنیم.

اشرف غنی اعتراف کرد که ما در سه ماه گذشته با یک حالت غیر مترقبه روبرو بودیم و برخی آن را معامله عنوان کردند و حالت شک را در میان مردم بوجود آوردند. اما اکنون این ابهام تاحدی رفع شده و از شما میخواهیم که شانه بدهید تا یک آینده روشن را برای افغانستان رقم بزنیم و یک جواب قاطع به دشمن ارایه شود.

غنی گفت: طالب امروز قوی‌تر و متجاوزتر از گذشته در برابر ارزش‌ها و قوانین بشری، زنان و خبرنگاران قرار دارد و روابط شان با گروه‌های تروریستی بین‌المللی نیز افزایش یافته است.

وی همچنان افزود؛ ما در برابر یورشی قرار داریم که در عقب آن، قاچاقبران بزرگ قرار دارند. اما دفاع مشروع مردم افغانستان در برابر تمامی این گروه‌های مافیایی و تروریستی پیروز خواهد شد.

غنی گفت که ما تلاش کردیم روایتی از جمهوریت خلق کنیم که زنان صاحب صدا و تمامی افغان‌ها بایکدیگر مساوی باشند؛ اما با گروهی روبرو هستیم که تلاش دارد افغانستان به میدان جنگ نیابتی تبدیل شود.

به گفته وی؛ ما هر قدمی را که برای رفا و آسایش مردم بر می‌داریم، جواب صدای جنگ می‌شنویم، اما من نه آن بید ضعیفم که ز هربادی بلرزم. مشکلات یا در میز مذاکره زانو به زانو حل می‌شود و یا در میدان جنگ، زانوی دشمن را می‌شکنیم.

این درحالی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید: تلفات غیرنظامیان در ‏شش ماه نخست سال روان میلادی نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش ‏یافته است‎.‎

غنی در پارلمان: بسیج شوید، زانوی دشمن را می‌شکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد