غنی-دنیا-در-ابهام-قرار-دارد-اما-مردم-افغانستان-نه-

رییس جمهور غنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت که دنیا در ابهام قرار خواهد داشت، اما مردم افغانستان در ابهام قرار ندارند و تقاضای آنان به زودی به تحلیل مبدل گردید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته در مراسم معرفی فضل محمود فضلی، رئیس عمومی ادارۀ امور، از موجودیت تیم متعهد و متحد در ریاست جمهوری ابراز خرسندی نموده، گفت که از برکت این تیم با مسایل ملی به سرعت، درایت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و آن را به فرصت ها مبدل خواهیم ساخت.

رئیس جمهور کشور خطاب به داکتر فضل محمود فضلی رئیس جدید ریاست عمومی ادارۀ امور گفت: از شما و هم نسلان تان ابراز امتنان می کنم که در شرایط دشوار منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادید و زمینۀ هماهنگی با نسل های دیگر را فراهم کردید. بنابراین، ادارۀ امور باید صدای ادارات را به ما و صدای ما را به ادارات مربوطه برساند.

آقای غنی خاطرنشان کرد که ادارۀ امور از رئیس جمهور نه، بلکه ادارۀ رهبری دولت است و باید برای همه ترتیباتی فراهم گردد که وظایف را انجام داده و تصامیم عملی گردد.

وی با توجه به وضعیت جاری در کشور، گفت که در این وضعیت، سرعت نیاز است، تا از یک جانب جلو شیوع ویروس کرونا گرفته شود و از جانب دیگر کارها در زمان معین آن به گونه درست مدیریت گردد. بنابراین، مسئولیت همۀ ما این است در این مرحله نشان دهیم که تصمیم قاطع، مدیریت فاجعه و استفاده از فرصت ها را داریم.

اشرف غنی با اشاره به وضعیت مبهم به وجود آمده در اثر ویروس کرونا، گفت که این نخستین مرحله در تاریخ کشور می باشد که هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت، اما از عواقب آن آگاه هستیم. وی افزود که دنیا در ابهام قرار خواهد داشت، اما مردم افغانستان در ابهام قرار ندارند و تقاضای آنان به زودی به تحلیل مبدل گردید.

رئیس جمهور ضمن تشکر از کارکردها، خدمات و دستآوردهای رهبری قوۀ قضائیه، مقننه و اجرائیه، از قهرمانی ها، مبارزات و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد.

این درحالی است که نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان هشدار داد که اگر افغان‌ها از حمله به یکدیگر دست‌ برندارند، ویروس کرونا بیشتر از جنگ از میان مردم این کشور قربانی خواهد گرفت.

غنی: دنیا در ابهام قرار دارد اما مردم افغانستان نه!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد