غنی-دیگران-در-افغانستان-بحران-می‌بینند-اما-من-فرصت-می-بینم

رییس جمهور غنی گفت که من برعکس دیگران، بجای بحران در افغانستان، فرصت می بینم و باور دارم که با ایجاد کابینۀ جدید، فرصت های بیشتر ایجاد می گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز محمد حنیف اتمر، سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور خارجه را، رسماً معرفی نمود.

رئیس جمهور غنی ضمن ابراز امتنان از سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور خارجه، برای موصوف در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت نموده، گفت که دستگاه دپیوماسی افغانستان و دیپلوماتان ما باید از دولت و مردم افغانستان نمایندگی کنند.

وی با تاکید گفت که دستگاه دیپلوماسی ما باید در سطح بین المللی ممثل اراده ملی ما باشند. ما باید محور اجماع منطقوی و چهار راه همکاری های منطقوی باشیم. وی افزود که من برعکس دیگران، بجای بحران، در افغانستان فرصت می بینم و باور دارم که با کابینۀ جدید که در حال تشکیل است، فرصت ها ایجاد می گردد.

آقای غنی با تاکید بر اجماع منطقوی و بین المللی، گفت که با توجه به تجارب اکثر نظام ها در افغانستان، بدون جمهوریت ثبات در کشور نامکن است. ما همه نمایندگان افغانستان هستیم و از افغان ها نمایندگی می کنیم.

اشرف غنی با اشاره به ۸۹ سفر ولایتی اش در پنج سال گذشته، گفت که حالا افغانستان تغییر کرده است و نشانه های این تغییرات در پکتیکا، هلمند، دایکندی و تمام ولایات دیده می شود.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور گفت که شماری از افراد و اشخاص هنوز هم مشتاق و منتظر تکرار نشست بن هستند، اما باید این را درک کنند که این دهه نود نیست، افغانستان تغییر کرده است و رئیس جهمهور با ۲۶ قشر اجتماعی کشور به صورت دوامدار در تماس است. بنابراین، دیپلوماسی فعال و تحکیم بنیاد وزارت امور خارجه یکی از اهداف بزرگ ما می باشد.

این درحالی است که حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی در یک اعلامیه مشترک از غنی خواستار توقف تعیینات مقامات حکومت و از عبدالله خواستار تمدید مهلت برای رسیدن به تفاهم شده‌اند.

غنی: دیگران در افغانستان بحران می‌بینند اما من فرصت می بینم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد