غنی-راحت-کار-کنید،-آب-از-آب-تکان-نمی‌خورد

رییس جمهور غنی خطاب به سرمایه‌گذاران کشور گفت که دیگران فکر می‌کنند اوضاع مبهم است، اما به اطمینان کار کنید، انشاء الله، آب از آب تکان نمی‌خورد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته در در برنامۀ افتتاح فابریکۀ پروسس و بسته‌بندی جلغوزه “بزرگ افشان” و افتتاح فابریکۀ ذوب آهن “میهن ستیل” که در پارک صنعتی پلچرخی برگزار شده بود، گفت: من امروز شاهد عملی‌شدن دو آرزویم هستم که دو روی سکۀ سیاست اقتصادی افغانستان می‌باشند، یکی تحول افغانستان به کشور صادرکننده و دوم، تبدیل‌شدن افغانستان از کشور وارد کننده مواد صنعتی به صادر کننده مواد صنعتی. زیرا صنعتی‌شدن افغانستان هم هدف، هم آرزو و هم عمل است.

وی افزود که این سرمایه‌گذاران در شرایطی در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که دیگران فکر می‌کنند اوضاع مبهم است، درحالیکه سرمایه‌گذاری باعث جلب اعتماد دنیا می‌شود و زمینه کار فراهم می گردد. وی افزود که به اطمینان کار کنید، انشاء الله، آب از آب تکان نمی‌خورد.

 رئیس‌جمهور غنی با اشاره به دیدگاه روشن اقتصادی حکومت و تمرکز روی استقلالیت اقتصادی کشور گفت: سیاست اقتصادی ما این‌است که تمام منابع کشور انکشاف و مورد استفاده قرار گیرند.

آقای غنی خاطرنشان‌ساخت که تقاضای محصولات زراعتی افغانستان در بازارهای جهانی افزایش یافته است و از تاجران خواست که از این فرصت استفاده اعظمی نمایند.

اشرف غنی همچنان گفت که درس‌های تاریخ واضح است که بدون دولت، سکتور خصوصی کار کرده نمی‌تواند و کاری را که سکتور خصوصی انجام می‌دهد، آن‌را دولت انجام‌داده نمی‌تواند. بنابراین راه بنیادی ثبات کشور، مشارکت سکتور خصوصی و دولت است.

غنی: راحت کار کنید، آب از آب تکان نمی‌خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد