غنی-روابط-نامرئی-میان-داعش-و-طالبان-وجود-دارد

رییس جمهور غنی با اشاره به حمله بر مراسم سالگرد عبدالعلی مزاری گفت که روابط نامرئی، اما اساسی میان داعش و طالبان وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، دیروز دو شنبه(19، حوت) همزمان با هم مراسم تحلیف برگزار کردند.

رییس جمهور غنی، پس از برگزاری مراسم تحلیف با ایراد سخنانی گفت که روابط نامرئی میان داعش و طالبان وجود دارد. او با اشاره به حمله بر مراسم سالگرد عبدالعلی مزاری گفت که روابط نامرئی، اما اساسی میان داعش و طالبان وجود دارد.

وی گفت که طالبان دارای عقبه پشتیبانی برون‌مرزی هستند و خواست حکومت این است که حامیان بیرونی طالبان،‌ به گونۀ مشخص پاکستان،‌ شامل روند صلح شوند.

آقای غنی می‌افزاید که هیأت گفت‌وگوکننده با طالبان تا فردا نهایی خواهد شد. به گفتۀ او، این هیأت پس از مشورت‌های گسترده تعیین‌شده و نماینده‌گان اقشار مختلف مردم در آن در نظر گرفته شده است.

محمداشرف غنی تصریح نمود که فردا در بارۀ رهایی زندانیان طالبان فرمانی را صادر خواهد کرد. او می‌افزاید که در بدل رهایی این زندانیان کاهش چشم‌گیری در خشونت رونما خواهد شد که مردم آن را احساس خواهند کرد. رهایی 5 هزار زندانی طالبان از پیش‌شرط‌های این گروه برای آغاز گفت‌وگوها با حکومت است.

اشرف غنی، همچنان وصاحت داد که «حکومت ما حکومت تمام مردم افغانستان خواهد بود و از نظام جمهوریت دفاع می‌کنم.»

آقای غنی، می‌افزاید که تا دو هفتۀ دیگر کار با کابینۀ حکومت وحدت ملی ادامه خواهد داشت.

در جریان مراسم سخنرانی محمداشرف غنی، صدای انفجار شنیده شد، اما  آقای غنی به سخنرانی‌اش ادامه داد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی نیز در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که اگر در سال ۲۰۱۴ دولت وحدت ملی را نمی‌پذیرفتم، کشور درگیر بحران می‌شد ولی اگر اینبار دولت برآمده از تقلب را بپذیرم،‌ باید فاتحه دموکراسی را خواند.

غنی: روابط نامرئی میان داعش و طالبان وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد