غنی-زندانیان-گروه-طالبان-دوباره-به-جنگ-نمی-روند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیدار با اعضای شورای سرتاسری علمای دینی کشور گفته است که زندانیان گروه طالبان پس از رهایی، نقش «سفیران صلح» را ایفا خواهند کرد و دوباره به میدان‌های جنگ برنخواهند گشت.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه(23، جوزا) با نشر خبرنامه‌ای از دیدار اشرف غنی با علمای دین در کابل خبر داده است.

در این خبرنامه به نقل از رییس جمهور غنی آمده است: "خواست شما و لویه‌جرگه مشورتی صلح را در رابطه به رهایی زندانیان قبول کردیم، اکثریت زندانیان رها شده سفیران صلح خواهند شد و دوباره به جنگ برنخواهند گشت."

این در حالی است که در ۱۰ روز اخیر حدود ۴۹۰ زندانی گروه طالبان از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند. در یک خبرنامه مرکز رسانه‌های حکومت آمده است که این دست زندانی‌ها در زندان‌های پلچرخی و بگرام کابل و نیز زندان‌های ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، قندهار، هرات، جوزجان، کنر، فراه، بلخ، کندز، بغلان، کاپیسا، لغمان، فاریاب، بادغیس، لوگر، خوست و غزنی نگه‌داری می‌شدند.

پیش از این رییس جمهور غنی فرمان داده بود که به منظور حسن نیت دولت برای آغاز گفت‌وگوهای صلح و تطبیق فیصله لویه‌جرگه مشورتی صلح، ۸۸۷ زندانی گروه طالبان را از قید رها می‌سازد.

بر اساس فرمان شماره ۲۷ ریاست جمهوری، آن شمار زندانیان این گروه که بیماری ناعلاج دارند، سالخورده‌اند و کسانی که کم‌تر از یک سال از میعاد حبس‌شان باقی مانده است، شامل عفو اند و باید از زندان‌های کشور آزاد شوند.

گروه طالبان از این فرمان رییس جمهور غنی استقبال کرده‌ و با نشر خبرنامه‌ای گفته‌ است که از میان ۸۸۷ زندانی که قرار است آزاد شوند، تنها ۲۶۱ نفر آنان عضو این گروه‌ بوده‌اند.

غنی: زندانیان گروه طالبان دوباره به جنگ نمی روند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد