غنی-صف-تان-را-معلوم-کنید؛-جمهوریت-یا-دشمنی-

رییس جمهور غنی هشدار داد؛ صف تان را معلوم کنید، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی‌شوند، دیگر برای شان در دولت جای نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز یک‌شنبه(29، حمل) در مراسم تفویض مدال به ۱۶ تن از منسوبین پولیس و امنیت ملی، گفت؛ یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی شوند، دیگر برای شان در دولت جای نیست. 

آقای غنی گفت؛ طالبان بخاطر دوام جنگ، هیچگاه مشروعیت دینی ندارند. اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است.

وی افزود: امروز، روز تصمیم برای پاکستان است، اگر کشور ما ناامن باشد، آن کشور نیز نا آرام می باشد. 

غنی خطاب به پاکستان گفت: اگر شما آسایش ما را می‌خواهید، ما نیز آسایش می‌خواهیم. در غیر آن انتخاب دوستی و دشمنی در دست شما است.

رییس جمهور غنی تصریح نمود؛ در صورتی که پاکستان دوستی را انتخاب کند، افغانستان با افزایش همکاری کشورهای منطقه و جهان، با پاکستان همکاری می‌نماید.

اشرف غنی تصریح نمود که ما بخاطر حفاظت از خاک خویش، آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده است که حاکمیت ملی به گونه کامل تطبیق گردد تا افغانستان بیطرفی خود را ثابت سازد.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که دیدگاه ما حاکمیت، جمهوریت، مردم سالاری، افغانستان آباد، آزاد و مستقل است؛ اگر طالبان در این چارچوب صلح می کنند، آغوش ما به روی آنان باز است و بدون آن، انتخاب جنگ و دوام آن، بهانۀ طالبان است. ما مردم ترس نه، بلکه دارای اراده محکم هستیم.

این درحالی است که شورای همبستگی ترک‌های افغانستان از تبعیض سیاسی‌ در دولت انتقاد کرده و می‌گوینده که راه حل بحران کنونی، نظام غیر متمرکز و انتخاباتی است. 

غنی: صف تان را معلوم کنید؛ جمهوریت یا دشمنی؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد