غنی-طالبان-در-افغانستان-به-سرنوشت-داعش-دچار-می‌شوند

رییس جمهور غنی به طالبان هشدار داد و تصریح نمود که درصورت ادامه خشونت‌ها در افغانستان، جنگجویان این گروه نیز به سرنوشت داعشیان رو به رو خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نا وقت روز گذشته در نشستی میان نیروهای دولتی افغانستان به طالبان هشدار داد که ادامۀ خشونت‌ها در کشور، سبب تسلیم شدن شهروندان افغانستان نخواهد شد.

وی گفت که اگر این خشونت‌ها ادامه یابند، طالبان با سرنوشت داعش در افغانستان رو به رو خواهند شد.

آقای غنی تصریح نمود: طالب فکر می کنند مردم با خشونت‌ها تسلیم می‌شوند؟ درحالیکه این کار تنها مردم را تحریک می‌کند تا با شما همان گونه‌ رفتار کنند که با داعش کردند.

رییس جمهور غنی تأکید کرد که صلح آمدنی است و طالبان توان رویا رویی را با مردم و دولت ندارند.

از سویی هم وزارت امور خارجه از تلاش‌ها برای تهیه یک فهرستد شرکت‌ کننده‌گان به نشست میان افغانان در چین سخن می‌گوید ومی‌افزاید که در این باره رای زنی‌ها ادامه دارند.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: "مشوره‌ها جریان دارند و تا هنوز ختم نشده اند و این مشوره‌ها با سیاسیون، جامعه مدنی و با فعالین اقشار مختلف اجتماعی ادامه دارد."

اما به روز دوشنبه، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، از جنجال‌های فهرست شرکت کننده‌گان نشست میان افغانان در چین پرده برداشت.

آقای کرزی گفت: "داکتر اشرف غنی خواهش کرد که تا نامم را از این لیست بیرون کنم و من هم همرایش موافقت کردم، اما دیدیم که پسان تر این موضوع بر شخصیت‌های دیگر هم آمد که نام‌های آنان نیز از این لیست بیرون شوند که با این کار من موافقت نکردم."غنی: طالبان در افغانستان به سرنوشت داعش دچار می‌شوند

غنی: طالبان در افغانستان به سرنوشت داعش دچار می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد