غنی-طالبان-دست-از-جنگ-و-کشتن-افغان‌ها-بر-نمی‌دارند

رییس جمهور غنی در واکنش به قتل قوماندان امنیه خوست توسط طالبان اعلام نموده که طالبان دست از جنگ و کشتن افغان‌ها بر نداشته اند و امیدواریم آتش‌بس بشری را بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ به نقل از محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور آمده است که طالبان به ادامه جنایات شان، در جریان ماه مبارک رمضان با جابجایی ماین کنار جاده، مل‌پاسوال سید احمد بابازی، فرمانده پلیس ولایت خوست را با شماری از سربازان به شهادت رساندند.

آقای غنی ضمن محکوم نمود این جنایت، گفت که شهید جنرال بابازی به عنوان فرزند صادق و با شهامت وطن، خدمات شایستهٔ در راستای تامین امنیت و مصئونیت هموطنان انجام داد، و بالاخره در این راه مقدس جانش را فدا نمود. ما و تمام هموطنان از این فداکاری قدردانی می‌کنیم.

وی افزوده است؛ در این شرایط حساس که مردم از یک سو نگران جنگ تحمیلی و از طرف دیگر نگران شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن می‌باشند، تمام هموطنان و جامعه جهانی، بار بار به طالبان پیشنهاد پذیرفتن صلح بشری داده اند، اما بدبختانه که طالبان از جنگ و کشتن افغان‌ها دست نبرداشته اند؛ امیدواریم آتش‌بس بشری را بپذیرند.

رئیس جمهور کشور مراتب همدردی و غمشریکی عمیق خویش را با خانواده شهید مل‌پاسوال سید احمد بابازوی، سکرتر و محافظین وی ابراز داشت، از دربار خداوند متعال برای زخمی ها شفای کامل و برای شهدا بهشت برین استدعا نمود.

این درحالی است که وزارت امور داخله کشور می‌گوید: گروه تروریستی طالبان به ادامه جنایات شان، در جریان ماه مبارک رمضان، شب گذشته با جابجایی ماین کنار جاده، مل‌پاسوال سید احمد بابازی را با سه تن از منسوبین پولیس ولایت خوست به شهادت رساندند.

غنی: طالبان دست از جنگ و کشتن افغان‌ها بر نمی‌دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد