غنی-فرهنگ-زورگویی-باید-خاتمه-یابد

رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان گفت که فساد؛ حق طفل، بیوه، شهید و مظلوم ما را گرفته است و باید حقوق قشر ضعیف جامعه رعایت گردد و برعکس، فرهنگ زورگویی دراین کشور خاتمه یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور خطاب به علما گفت: هر باری‌که با شما ملاقات می‌کنم، ارادۀ من برای خدمت‌گزاری به مردم و وطنم محکم تر می‌شود و رهنمایی شما برای من اصل است، شما فخر و عزت ما هستید.

رئیس‌جمهور کشور گفت که حفاظت از بیت‌المال نهایت مهم است و حکومت در عرصۀ مبارزه با فساد کارهای را انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد. او تأکید می‌ورزد که مبارزه با فساد، یک پروسۀ طولانی‌مدت است و همکاری همگانی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد که فساد، حق طفل، بیوه، شهید و مظلوم ما را گرفته است و باید حقوق قشر ضعیف جامعه رعایت گردد و برعکس، فرهنگ زورگویی دراین کشور خاتمه یابد.

آقای غنی با تأکید گفت که میان اقتدار و زور، تفکیک وجود داشته‌باشد و تعهد ما این است که با زور تا تحقق عدالت مقابله کنیم تا جامعه ما قربانی قشر سیاسی نشود.

رئیس‌جمهور بار دیگر از موقف علمای کشور در راستای مبارزه با فساد، مردوددانستن حملات انتحاری و اشتراک مردم در انتخابات تشکر کرده افزود که ما با سربلندی به جهانیان می‌گوییم که علمای کرام ما دراین خصوص به اجماع سراسری رسیده‌اند.

رئیس‌جمهورغنی خاطرنشان‌ساخت که حکومت در راستای مبارزه جدی با فساد و برگزاری انتخابات، تعهد لازم دارد و اظهار امیدواری نمود که موقف علمای کشور در کنفرانس صلح اندونیزیا و نشست کشورهای اسلامی، دستاوردهای خوبی را رقم بزند.

در ختم این دیدار، رئیس‌جمهور و علمای کشور، نماز جمعه را ادا نموده و بخاطر تأمین صلح سرتاسری و تحکیم اخوت و برادری در افغانستان، اتحاف دعا کردند.

غنی: فرهنگ زورگویی باید خاتمه یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد