غنی-فصل-ناتمام-امان-الله-خان-را-تکمیل-می-کنم

رییس جمهور غنی در جمع از متعلمین و محصلین گفت که فصل ناتمام امان‌الله‌ خان را تکمیل و خاطرۀ تمام شهدا و غازیان را زنده نگه‌میداریم.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور در جمع از متعلمین لیسه های خوشحال خان، رحمان بابا و پیرمحمد کاکړ و محصلین انستیتوت بایزید روشان افطار کرد و نماز شام را با آنان ادا نمود.

آقای غنی در این جمع گفت که که آبادی به شما تعلق دارد و شما محافظین وحدت ملی هستید؛ زیرا آیندۀ افغانستان توجه، دانش و اتفاق شما را می‌طلبد. وی همچنان افزود که فصل ناتمام غازی امان‌الله‌ خان را تکمیل خواهد کرد و یاد و خاطرۀ تمام شهدا و غازیان را زنده نگه‌میداریم.

رئیس‌جمهور بااشاره به خواست‌های آنان گفت که به ارگان‌های مربوطه هدایات لازم خواهد داد تا به منظور رسیدگی به پیشنهادات تان، اقدامات به موقع نمایند.

رئیس‌جمهور کشور خطاب به متعلمین و محصلین گفت: من به توانایی‌های شما باور دارم که این کشور را از جنگ نجات می‌دهید و آبادش می‌کنید، زیرا من توان، تعهد، وطن‌دوستی و اینکه قدر فداکاری‌های فرزندان این وطن را می‌دانید، در شما می‌بینم. وی از آنان خواست تا به دروس شان توجه بیشتر را مبذول دارند.

قابل ذکر است که با آغاز زمامداری امان الله خان و با توجه به اینکه او نسبت به مکاتب جدید و آموزش های مدرن، توجه ویژه ای داشت، مکتب ها در کابل و ولایات توسعه پیدا کرد.

ازمهمترین گام هایی که در این راه بر داشته شد، تاسیس وزارت معارف در افغانستان بود. دولت توانست با تشکیل این وزارتخانه، نظارت بیشتری بر امور مکتب ها داشته باشد.

غنی: فصل ناتمام امان الله خان را تکمیل می کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد