غنی-قدرت-را-از-طریق-انتخابات-به-دیگری-می‌سپارم

رییس جمهور غنی در واکنش به زمزمه‌های تشکیل حکومت موقت به‌عنوان راه بیرون رفت از بحران، می‌گوید که قدرت را فقط به یک "جانشین منتخب" تحویل می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، دیروز شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه "سی ان ان" گفت: «هدف اصلی من این است که بتوانم از طریق ارداه ملت، قدرت را به جانشینی منتخب تحویل دهم.» 

وی افزود: «ما جامعه یی نیستیم که رویکرد طالبانی نوع گذشته بر ما تحمیل شود؛ آن فقط آرامش در قبرستان است.»

حفیظ منصور، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان هفته گذشته گفت که برخی کشورها مایل اند به افغانستان کمک کنند تا در جریان مذاکرات صلح، یک دولت موقت ایجاد شود.

وحید عمر، مشاور رئیس جمهور غنی در توییتی نوشت: «بعد از بیست سال نظام سازی، بحث ایجاد حکومت موقت مثل این است که شما خانه کانکریتی تان را که نیاز به ترمیم و تحکیم دارد، از پای‌بست ویران کنید و روی زمینش خیمه پلاستیکی برپا کنید».

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز شنبه(۲۰، جدی) در صفحه فسبوک اش نوشت: وجدان طالب باید از ریختن خون مردم بی‌گناه بلرزد و بپوسد؛ زیرا باداران این گروه در پی ایجاد نظام ملانصرالدین و وابسته به همسایه‌ها هستند.

این درحالی است که اعضای تیم مذاکره کننده دولت قبل از سفر به پایتخت قطر، امیدوار بودند که بتوانند در مورد آتش بس بحث کنند؛ اما طالبان در گذشته  بارها درخواست آتش بس را رد کرده اند.

غنی: قدرت را از طریق انتخابات به دیگری می‌سپارم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد