غنی-مصارف-عروس-و-داماد-را-از-هزینه-شخصی-می-پردازم

رییس جمهور غنی وعده سپرد که اعضای فامیل شهدای رویداد هوتل شهر دوبی را که در حکومت به حیث اجیر کار می‌کنند، کارمند رسمی مقرر می نماید و همچنان تمام مصرف عروس و داماد را از هزینه شخصی خویش می پردازد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور عصر دیروز با خانواده های شهدای رویداد تروریستی هوتل شهر دوبی دیدار و غمشریکی نمود.

رئیس جمهور به وزیر دولت در امور شهدا و معلولین هدایت داد که کارت شهدا را به خانواده های قربانیان این حادثه تا یک هفتۀ دیگر توزیع نماید، وزارت صحت عامه زمینۀ تداوی مجروحین این حادثه را در شفاخانه های ملکی و نظامی فراهم کند و خانم‌های که مسوولیت فامیل های شان را به عهده دارند، در مدت شش ماه ۱۰ هزار افغانی کمک نقدی در هر ماه برای آنان صورت گیرد.

وی افزود که اعضای فامیل شهدای رویداد هوتل شهر دوبی که در حکومت به حیث اجیر کار می‌کنند، کارمند رسمی مقرر خواهند شد، از هر خانواده یک نفر در حکومت استخدام می شوند، زمینه برای تحصیل فرزندان شهدا آماده می گردد و وزارت شهرسازی و اراضی دو بسوه زمین را برای هر خانواده شهید در شهرک عرفانی توزیع نماید.

آقای غنی ضمن ابراز تسلیت ویژه به عروس و داماد که در این دیدار حضور داشتند، گفت که برای داماد و عروس تمام مصرف شان را که مبلغ یک میلیون و صدهزار افغانی شده است، از هزینه شخصی خویش می پردازم و همچنان برای هر فامیل شهید برعلاوۀ کمک های قبلی، مبلغ ۵۰ هزار افغانی دوباره داده خواهد شد.

اشرف غنی، پیشنهاد خانم شهروند را در خصوص احداث سرک قریه میرزا عبدالقادر و نام‌گذاری آن به نام شهدای رویداد تروریستی هوتل شهر دوبی، پذیرفت و به شاروالی کابل هدایت داد تا در این زمینه اقدام نماید.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش به وزیر صحت عامه هدایت داد تا با توظیف یک هیات با صلاحیت که در آن نمایندگان خانواده های شهدا نیز شامل باشند، شفاخانه استقلال را بررسی نماید و از زحمات مسئولین و داکتران شفاخانه ابن سینا تقدیر بعمل آورد.

غنی: مصارف عروس و داماد را از هزینه شخصی می پردازم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد