غنی-من-در-میز-غازی-امان-الله-کار-می‌کنم

رئیس جمهور غنی در دیدار با علمای قندهار با اشاره به این‌که "من در میز غازی امان الله خان کار می‌کنم" خطاب به طالبان گفت که صلح با کشتن و توهین نمی آید، همدیگر پذیری می‌خواهد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر دیروز در این دیدار گفت: احترام به علما میراثی است که از احمدشاه بابا و میرویس نیکه به ما مانده است. من در میز غازی امان الله خان کار می‌کنم و در پشت سرآن، تابلوی زیارت شیر سرخ احمدشاه بابا قرار دارد.

وی گفت که شاه ولی الله دهلوی عالم بزرگ زمان خود بود و با احمدشاه بابا روابط نزدیک داشت، محبت و خون آنان در رگ های ما جریان دارد، از راه و روش آنان الهام می‌گیریم.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که فتنه جرم بزرگ است، هرکسی که در مقابل نظام اسلامی ایستاده میشود، آلوده با فتنه است. سال گذشته،  ۱۶فیصد آبادی تنها از سوی طالبان ویران گردید و از تمام علما می خواهم که با آنان صحبت کنند.

غنی گفت که صلح به کشتن و تحقیر به دست نمی‌آید، بلکه با همدیگرپذیری به دست می آید. بنابراین، طالبان بیایند در خرقه مبارک،  در مزار میرویس نیکه و یا هم در مزار احمدشاه بابا تا باهم به مذاکره بنشینیم، زیرا آغوش لوی کندهار بسیار وسیع است.

اشرف غنی با تاکید گفت: یک شرط داریم و آن این است که مردم فیصله نمایند که با رأی آزاد، زعیم خود را انتخاب نمایند، زیرا چوکی به این نمی‌ارزد که بخاطر آن خون ریختانده شود؛ این وطن از ما است، از آن حراست و آن را پرورش می دهیم. 
به گفته وی؛ صلح جرئت اخلاقی می‌خواهد، در روشنایی فیصله مردم، ما زندانیان طالبان را آزاد کردیم و آنان خونریزی را توقف دهند تا با ایشان صحبت کنیم.

رئیس جمهور خطاب به طالبان گفت که چرا از توقف خونریزی هراس دارید؟ اگر شما فکر می کنید که در دل مردم جای دارید، به انتخابات بیایید.

وی افزود که کندهار قلب بزرگ افغانستان است و از آن حفاظت صورت می گیرد، محبت کندهار در خون هر افغان می باشد، زیرا در اینجا نه تنها آرامگاه احمدشاه بابا و میرویس نیکه، بلکه میراث آنان می‌باشد.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنانش، گفت که بخاطر امنیت و رفاه کندهار، هر آن چیزی که نیاز باشد، آن را فراهم می‌نماییم و از کندهاریان تنها اتفاق و حکومت داری محلی را می‌خواهیم که هرکسی در آن خود را ببیند.

غنی: من در میز غازی امان الله کار می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد