غنی-مناسبات-واشنگتن-و-کابل-مستحکم-است

رییس جمهور غنی در صحبت تلفنی با وزیر خارجه ایالت متحده تاکید داشت که مناسبات میان دولت افغانستان و دولت امریکا دراز مدت و مستحکم می باشد.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (17 دلو) نوشته است که آقای غنی در مورد همکاری‌های دوجانبه، روند صلح و انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان شام گذشته با آقای پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تلفنی صحبت کرده است.

مرتضوی افزوده است که آقای پمپئو در این تماس گفته است که ابهامات(در روند صلح و روابط دو کشور) معمولاً در اثر بعضی از صحبت‌ها و آوازه‌ها ایجاد می‌گردد، اما شایعات جای عمل را گرفته نمی‌تواند و مناسبات هر دو کشور مستحکم است.

وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرده است که تا برقراری صلح دوامدار، اتحاد نظامی میان افغانستان و امریکا برقرار خواهد بود.

همچنین آقای پمپئو در مورد پروسه صلح افغانستان گفته که دولت امریکا، از مذاکرات صلح به محوریت دولت افغانستان، حمایت می‌کند.

در این مکالمه تیلفنی، محمداشرف غنی نیز از کمک‌های امریکا به افغانستان قدردانی کرده و گفته است که مناسبات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و دولت امریکا دراز مدت و مستحکم است.

این در حالی است دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا روز گذشته در سخنرانی سالانه اش در کانگرس امریکا گفت که امریکا مذاکرات سازنده‌‌ای را با طالبان انجام می‌دهد و در صورت پیشرفت در گفتگوها شمار سربازان امریکایی در افغانستان کاهش می‌دهد.

آقای ترامپ گفت؛ نمی‌داند که امریکا با یک توافق با طالبان دست خواهد یافت یا خیر؛ اما می‌داند که پس از دو دهه جنگ باید به روند صلح در افغانستان توجه شود.

رییس جمهور غنی در پیوند به اظهارات آقای ترامپ هشدار داد که اگر امریکا با طالبان موافقت‌نامه امضا کند، از کشورش دفاع خواهد کرد.

غنی: مناسبات واشنگتن و کابل مستحکم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد