غنی-موقف-حکومت-افغانستان-در-خصوص-صلح-ثمره-می‌دهد

رییس جمهور غنی در یک تماس تلفنی با وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری نمود که موقف اصولی جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص صلح در حال ثمره دادن است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا شام دیروز صحبت تیلفونی نمودند.

در این مکالمۀ تیلفونی، مایک پمپئو در رابطه به گفتگوهای جاری میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان معلومات ارائه کرد و از پیشرفت های قابل ملاحظه در خصوص کاهش پایدار خشونت که منتج به آتش بس شود، به رئیس جمهور خبر داد.

اعلامیه ارگ افزوده است که در این تماس، رئیس جمهور غنی از این انکشاف ابراز خرسندی کرد و تصریح نمود که موقف اصولی جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص صلح در حال ثمره دادن است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد که هدف اصلی ما قطع خونریزی و افغان کشی است و اکثریت مطلق افغانها اجماع به صلح دارند و بخاطر بدست آوردن این هدف ما تدبیر، جرئت، رهبریت و مدیریت در داخل افغانستان داریم و گام های بعدی این روند توسط دولت جمهوری اسلامی افغانستان به وجه احسن مدیریت خواهد شد.

در همین حال، وزیر خارجه امریکا در یک تماس تلفنی با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز از پیش‌رفت‌ در مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان در بحث کاهش خشونت خبرداد.

وزیر خارجه امریکا در ادامه صحبت‌های خود ابراز امیدواری نموده که این پیش‌رفت زمینه را برای امضای توافق‌نامه دوجانبه، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌يافتن به صلح دایمی فراهم سازد.

غنی: موقف حکومت افغانستان در خصوص صلح ثمره می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد