غنی-می‌خواهد-اولین-کسی-باشد-که-تذکره-برقی-بگیرد

رییس اداره مرکزی ثبت احوال نفوس در صفحه فیس بوک‌اش نوشته است که رییس جمهور گفته است می‌خواهد هر چه زود تر اولین کسی باشد که تذکره برقی اش را بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: همایون محتاط، رییس اداره مرکزی ثبت احوال نفوس گفته است که رییس جمهور از او خواسته است، آماده توزیع شناسنامه برقی باشند.

آقای محتاط در صفحه فیس بوک‌اش نوشته است که رییس جمهور گفته است می‌خواهد هر چه زود تر اولین کسی باشد که تذکره برقی اش را بگیرد.

آقای محتاط نوشته است هدایت رییس جمهور دقایق پیش: “آمادگی مراسم توزیع تذکره‌ی الکترونیکی را در روزهای نزدیک بگیرید، می‌خواهم هر چه زودتر تذکره الکترونیکی خود را اخذ نمایم.”

رییس جمهور غنی در حالی این دستور را به ادارۀ ثبت احوال نفوس داده است که فرمان اخیر او در مورد تذکره برقی در مجلس نمایندگان جنجال بر انگیز شده و مجلس نمایندگان در هشتم عقرب سال جاری، فرمان تقنینی شماره ۲۴۳ رییس جمهور در مورد درج کلمه دین، ملیت و قوم در قانون ثبت و احوال نفوس، را رد کردند. رییس جمهور این فرمان را در چهاردهم ماه حوت سال گذشته صادر کرده بود.

این فرمان اما در مجلس سنا با اکثریت تأیید شد و این امر ثبب شد که کمتۀ مختلط تشکیل شود. این فرمان در ۲۹ حمل برای تصویب به مجلس فرستاده شده بود.

بر اساس گفتۀ آقای محتاط رییس جمهور در این فرمان گفته است: “در صورت بی‌نتیجه ماندن کار کمیته‌ی مختلط و رد فرمان تقنینی توسط دو ثلث مجلس نمایندگان به فیصله‌ی‌شان‌ احترام خواهد گذاشت و مطابق فیصله‌ی‌شان تغییرات لازم را خواهیم آورد.”

آقا محتاط نوشته است که اداره‌ی ثبت احوال نفوس مطابق به هدایت رییس جمهور در هفته آینده با هماهنگی دفتر شان آماده‌گی مراسم توزیع اولین تذکره برقی را خواهد گرفت.

غنی می‌خواهد اولین کسی باشد که تذکره برقی بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد