غنی-نزده-روز-آینده-را-برای-برگزاری-انتخابات-کار-می-کنم

رییس جمهوری غنی از طریق ویدیو کنفرانس با والیان، قوماندانان قول اردوها و امنیه ولایات و روسای ولایتی کمیسیون های انتخاباتی در رابطه به تامین امنیت و شفافیت انتخابات، تاکید داشت که نزده روز آینده را وقف کار برای برگزاری انتخابات می نمایم تا به گونۀ شفاف، سرتاسری و همه شمول برگزار گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این کنفرانس که شام دیروز برگزار گردید، گفت که روز انتخابات تمام توجه باید بالای تامین امنیت مراکز رای دهی، کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری، روز انتخابات و انتقال مواد حساس انتخاباتی، متمرکز گردد.

رئیس جمهور کشور با اشاره به مناطق تازه تصفیه شده از وجود طالبان به خصوص ولسوالی های وردوج و یمگان ولایت بدخشان گفت که در این مناطق زمینه اشتراک مردم در انتخابات فراهم و امنیت آن تامین گردد.

وی افزود که قوای عملیاتی خاص با راه اندازی عملیات ها در مناطق متذکره زمینه را برای تامین امنیت انتخابات فراهم خواهند کرد.

آقای غنی به تمام مسئولین نظامی و ملکی ولایات هدایت داد که به هیچ صورت در امور کاری کمیسیون های انتخاباتی مداخله نکنند و به همکاری های صد در صدی شان با آنها ادامه بدهند. وی افزود که مداخله ها در انتخابات باید تشخیص گردند و برای جلوگیری از آن به جدیت اقدام گردد.

غنی به مسئولین ملکی و نظامی ولایات هدایت داد تا هرآن عملی که شفافیت و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد به گونه جدی مورد تعقیب قرار گیرد. زیرا به کوچکترین تهدید به شفافیت انتخابات اجازه نمی دهم، نزده روز آینده را وقف کار برای برگزاری انتخابات می نمایم تا به گونۀ شفاف، سرتاسری و همه شمول برگزار گردد.

اشرف غنی با تاکید تصریح کرد که حالا هیچ شک و شبهه در برگزاری انتخابات و جود نداشته باشد، صلح بدون مشروعیت تامین نمی شود و مشروعیت بدون انتخابات به میان نمی آید. بنابراین صلح اولویت ما است، اما کلید صلح در انتخابات است و برگزاری انتخابات وجیبۀ ملی و مسئولیت تاریخی ما می باشد.

وی همچنان به مسئولین ولایات هدایت داد تا در قسمت تشویق و ترغیب مردم بخاطر اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری تلاش نمایند و زمینه را برای اشتراک آنان فراهم سازند.

غنی: نزده روز آینده را برای برگزاری انتخابات کار می کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد