غنی-نسل-های-آینده-باید-بالای-مساجد-کابل-افتخار-نمایند

رییس جمهور غنی در مراسم مسجد جامع عیدگاه وعده سپرد که شهر کابل به عنوان پایتخت کشور دارای همه امکانات خواهد بود و مساجد آن به گونۀ ساخته می شود که نسل های آینده بالای آن افتخار نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم گفت که احترام به خانۀ خدا بخش از ایمان ما می باشد و منحیث یک کشور اسلامی، توجه به مساجد سلیقوی و انتخابی نه، بلکه مسئولیت دولت است.

وی افزود که این یک زنجیر ارتباطی طبیعی میان دولت، ملت و جامعه اسلامی است و مسئولین آینده باید به آن توجه بیشتر نمایند.

رئیس جمهور غنی از تمام اشخاصی که در بازسازی این مسجد تاریخی سهم و زحمت کشیده اند، ابراز امتنان نمود و گفت؛ پس از آن که مسجد جامع عیدگاه در یک حملۀ تروریستی تخریب گردید، ارادۀ محکم من این بود که آن را دوباره به شکل اساسی ترمیم نمائیم تا به نسل های آینده یک هدیه باشد.

آقای غنی تصریح کرد که منطقۀ تاریخی از بالاحصار گرفته تا ساحه جشن به شکل اساسی بازسازی می گردد و شهر کابل به عنوان پایتخت کشور دارای همه امکانات خواهد بود و مساجد آن به گونۀ ساخته می شود که نسل های آینده بالای آن افتخار نمایند.

رئیس جمهور کشور از تمام انجنیران خواست تا به شکل رقابتی برای مساجد نقشه های را ترتیب کنند که علاوه بر استحکام، زیبایی تمدن بزرگ ما را داشته باشد و از آن نمایندگی کند.

 اشرف غنی از علما خواست تا مردم را بخاطر نگهداری از مساجد تشویق نمایند و به وزارت ارشاد، حج و اوقاف هدایت تا به خاطر نگهداری و رسیدگی بهتر به امور مسجد عیدگاه، تشکیل برای این مسجد را پیشنهاد نماید.

این درحالی است که بازسازی مسجد متذکره ۶۱ میلیون افغانی هزینه و کار محوطه و ساحه سبز آن که مطابق سبک معماری اسلامی ساخته شده است، چهل میلیون افغانی هزینه برداشته است.

غنی: نسل های آینده باید بالای مساجد کابل افتخار نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد